Premda je izvedena poluscenski, poznata Mascagnijeva Cavalleria rusticana splitskoj premijernoj publici uspješno je uzburkala emocije i vratila u neka \"stare\" vremena. Dugotrajnim pljeskom i uzvicima \"bravo\" Splićani su nagradili prvenstveno soliste, Riječanku Kristinu Kolar koja je pjevala ulogu Santuzze i Domagoja Dorotića u ulozi Turridua, ali i odlične Barbaru Sumić (Lucia), Sinišu Hapača (Alfio) i Tereziju Kusanović (Lola). Zapravo su dugo uz ovacije, rekli bismo, pljeskali glazbi, glazbenom događaju kojih je nažalost premalo u gradu podno Marjana. A kojih su poklonici ozbiljne glazbe željni.
Izvedbi popularne i omiljene verističke jednočinke u HNK-u Split prethodila je ne baš izvrsna koncertna izvedba Messa di Gloria Giacoma Puccinija u kojoj su nastupili solisti Stjepan Franetović, tenor i Božo Župić, bas. Orkestrom je dirigirao Loris Voltolini. Prema ocjeni svih, pri izvođenju Puccinijeve Messa di Gloria, orkestar je bio pomalo disonantan i bučan, pa će još \"morati vježbati\". No, bez obzira na to, hvale je vrijedan trud članova orkestra i naročito Zbora HNK Split koji posljednjih tjedan dana, uoči premijere, doslovce \"nisu stajali\". Radili su od jutra do mraka.
Goran Golovko, redatelj Cavalleri rusticane naglasio je da se rukovodio načelom \"manje je više\". Kako je svima jasno da u splitskom teatru \"nema dovoljno šoldi\", publika je \"oprostila\" iznimno siromašnu scenu i nepotrebne pokrete. Zapravo, scenografije nije bilo, pozornica je bila pretrpana, na njoj su bili i solisti i zbor i orkestar. No, to su sitnice jer su solisti sinergijom, emocijama i ljepotom glasova doista u cijelosti izvukli omiljena djela. Bio je u pravu intendant HNK Split Tonči Bilić kad je novinarima kazao: \"Ovo je umjetnička reakcija na tešku sitauciju\".