Premijera

“Dvoje” su nova “Dekadencija” Exita

Foto: arhiva Exit
1/4
12.02.2018.
u 10:19

Matko Raguž ponovo režira tjerajući glumce na bravure i izvrsnost. Bračni par drži pub u kojem publika sreće razne karaktere i otkriva njihove životne priče. Mnogo je tu smijeha, ali i suza

“Dekadencija” Stevena Berkoffa, u režiji Matka Raguža, značila je početak života novog zagrebačkog kazališta – Teatra Exit.

Od tog početka prošlo je gotovo 25 godina (slavlje jubilarnog rođendana tog kazališta zakazano je za 2019.), a Exit ima novu predstavu “Dvoje” Jima Cartwrighta koja umnogome podsjeća upravo na “Dekadenciju” i način na koji su hrvatsko kazalište na koljena svojom glumom bacili Nataša Lušetić i Vili Matula.

Bio je to slavni početak Exita koji je brojnim svojim predstavama – ponajviše “Dekadencijom”, “Izbacivačima” i “Kaubojima” – zauvijek promijenio hrvatski teatar. Novu predstavu “Dvoje” vidjeli smo u novom prostoru Exita, tzv. Studiju Exit, dvorišnoj zgradi u Gundulićevoj 37, u dvorani u koju stane samo 45 gledatelja. To je komorna scena Exita, prostor od kojeg svakako treba očekivati nova kazališna uzbuđenja. A “Dvoje” je exitovska predstava ne samo zato što je ponovo riječ o režiji Matka Raguža, osnivača i utemeljitelja tog kazališta (po prijevodu Tomislava Kuzmanovića), već je to i po temi, koncepciji predstave, ali prije svega načinu glume. Sve u Exitu, naime, mora biti glumački dovedeno do izvrsnosti, a upravo glumačke bravure Bojane Gregorić Vejzović i Dražena Čučeka tvore dramu “Dvoje”. Jim Cartwright napisao je to djelo sada već daleke 1989., ali kako je tu riječ o studiji karaktera, priča je bezvremenska.

Bračni par drži pub, a uz njihovu priču gledatelji – i sami gosti u tom pubu – upoznaju i brojne (posve različite) ljude koji tamo zalaze: od zavodnika bez pokrića i njegove djevojke bez pameti, preko starice kojoj je večernje pivo nagrada za “radni” dan uz teško bolesnog i nepokretnog muža, nasilnika koji u pubu maltretira, pa i ošamari svoju ženu, ljubavnice koja dolazi kako bi “njen čovjek” u istom svjetlu vidio nju i suprugu, pa sve do malenog dječaka koji cijelu noć čeka tatu pred vratima, a on ga, naravno, zaboravi... Sve uloge tumači dvoje glumaca, a ritam i pokoji trenutak dok presvlače kostime (Marita Ćopo) daje im saksofonist Jakša Jordes.

Kostimi i pokoja perika za Bojanu Gregorić Vejzović ovdje su tek linija pomoći za publiku. Sve je ostalo na glumcima i oni iz karaktera u karakter prelaze u sjajnom ritmu. Bojana je možda i najbolja u ulozi starice, dok Čuček osvaja kao zlostavljač. Ne smijemo ga takvog voljeti, a teško mu je odoljeti. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije