Pionir fotografije

Joel Sternfeld - Virtuoz dramatične urbanosti

Joel Sternfeld, fotografije
arhiva VL
30.07.2011.
u 15:11

Bježeći od kolorističke banalizacije i neukusa koji je bio prijemčiviji publici, dao je divne portrete gradova u kojima se priroda i urbane strukture prepleću na dramatičan način

Trebalo je proći cijelo stoljeće razvoja fotografije u boji da bi Amerikanac Joel Sternfeld 1970-ih postao pionirom umjetničke fotografije u boji, a potom još 40 godina da njegovo djelo bude cjelovito prikazano u Europi! Retrospektivom Sternfeldovih fotografija u Folkwang Museumu u Essenu upravo je počela turneja slavnog američkog fotografa čija se izložba seli u Amsterdam, Berlin i konačno nama najbliže – u Beč!

Zašto je ta fotografska poslastica otvorena prvo baš u Essenu? Zato što je essenski muzej postao kultnim mjestom nakon što je lani, u godini njegova otvorenja, zabilježeno čak 800 tisuća posjetitelja! Postao je osmim muzejem svijeta, s reputacijom koju je zaradio nizom grandioznih izložbi Cezannea, Van Gogha, Turnera, Bauhausa... U vrijeme Sternfeldove mladosti kolor fotografija nije bila nepoznata – dapače, masovno se počela koristiti u reklamne svrhe, no tek kad su stasali Sternfeld, Stephen Shore, Joel Meyerowitz i William Eggleston, koji su o boji u mediju fotografije razmišljali na drugačiji način, naslutilo se da bi kolor fotografija mogla biti i umjetninom!

No, glasovitu je izložbu Egglestonovih “kolora” 1976. u newyorškom Muzeju moderne umjetnosti (MoMA) pokopala i kritika i publika! Ali put je ipak bio otvoren i Joel Sternfeld (rođ. 1944.) mogao je svijetu ponuditi fotografije umjetničke vrijednosti koje su prenosile njegovu “teoriju” – ideju da fotografija može i treba prenijeti cijelu priču koja se ne da ispričati ili prepričati samo riječima! Otišao je time u samu srž fotografskog medija. Trebalo je još eru crno-bijele fotografije, koja je vladala desetljećima, uvjerljivo nadograditi kolor fotografijom. U tome je Sternfeld bio virtuoz! Oslanjao se na Bauhausovo učenje o bojama. Bježeći od kolorističke banalizacije i neukusa koji je bio prijemčiviji publici, dao je divne portrete gradova u kojima se priroda i urbane strukture prepleću na dramatičan način. I Sternfeldovi portreti ljudi na isti su način “uklopljeni” u ambijente s kojima se čak i koloristički stapaju ili se s njima jednako dramatično bore. Obje su vrste slika, dakako, fantastične!

 

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije