najnoviji nastavak

Link i princeza Zelda ponovno osvajaju "gaming" svijet

Link u "The Legend of Zelda: Tears of the Kindgdom"
Foto: Nintendo
1/8
19.05.2023.
u 07:59

"The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom" je u samo prva tri dana prodala preko 10 milijuna primjeraka i time postala jedna od najprodavanijih igrica serijala

Prije više od 35 godina heroj Link i princeza Zelda prvi su se puta pojavili na malim Nintendovim konzolama, tako su u svome pikseliziranom izdanju obilježili prvu Zeldu, "The Legend of Zelda". Nakon nje ih je u glavnom serijalu bilo još 19, a zadnja u nizu, "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom" na tragu je da bude najuspješnija, barem po ranim brojkama.

Naime, najnoviji nastavak ovog popularnog serijala u prva tri dana – otkako je izašao 12. svibnja – brojao preko 10 milijuna prodanih primjeraka. Osim što je najbrže rastući "Zeldin" naslov u povijesti, ova Nintendo Switch ekskluziva (dostupna isključivo na Nintendo Switch konzoli) po brojkama nadmašuje nedavne naslove iz "gaming" svijeta i već se sada smatra jednom od najuspješnijih videoigara u povijesti. Razloga za to ima više.

"The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom"
Foto: Nintendo

Po podacima iz ožujka 2023. (dakle, ne računajući "Tears of the Kingdom") serijal "The Legend of Zelda" ukupno broji preko 130 milijuna prodanih primjeraka. Prethodni naslov, "The Legend of Zelda: The Breath of the Wild" iz 2017., daleko je najuspješniji naslov s preko 30 milijuna prodanih primjeraka (29,8 milijuna preko Nintendo Switcha). S čime je ujedno i četvrti najprodavaniji Nintendo Switch naslov iza "Mario Kart 8 Deluxe", "Animal Crossing: New Horizons" te "Super Smash Bros. Ultimate".

Kada je izašla, "The Legend of Zelda: Breath of the Wild" dobila je praktično savršene kritičke ocjene te je promijenila način na koji se percipiraju videoigre otvorenog svijeta, iliti „open world“ videoigre. Njen ogroman, prostran i ispunjen svijet bez distrakcija za igrača i očuvanom narativnom kvalitetom, donio je prekretnicu u svijetu videoigara. Ili barem orijentir na koji se ugledaju ostale takve igrice današnjice (npr. "Elden Ring").

Link u "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom"
Foto: Nintendo

Najnoviji naslov serijala, "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom", na tragu je da sruši sve dosadašnje rekorde. Uzimajući inspiraciju iz prethodnog djela, "Tears of the Kingdom" nadograđuje ogroman i raznolik otvoreni svijet i pruža jednako zanimljivu narativnu strukturu. Kritički je ocijenjen skoro pa identično kao i svoj prethodnik "Breath of The Wild" i nalazi se u samom vrhu većine ocjenjivačkih listi. Dodatno uvjerenje da će oboriti rekorde svog prethodnika, kao i rekorde ostala tri naslova na listi najprodavanijih Nintendo Switch proizvoda ("Mario Kart 8 Deluxe", "Animal Crossing: New Horizons" te "Super Smash Bros. Ultimate"), je to što sa svojih 10 milijuna prodanih primjeraka u tri dana nadmašuje sve navedene. "Mario Kart 8" je prodao 1,2 milijuna primjeraka u četiri dana, "Super Smash Bros. Ultimate" 13,81 milijuna u četiri mjeseca, a "Animal Crossing: New Horizons" 11,77 milijuna u 11 dana. No veličina ovoga naslova i rekordi ne staju tu.

"The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom"
Foto: Nintendo

U usporedbi s nedavnim i poznatijim AAA naslovima, "Tears of the Kingdom" također stoji pri samom vrhu. "Elden Ring" je u dva tjedna prodao 12 milijuna primjeraka, isto kao i "Hogwarts Legacy", "God of War Ragnarök" je 11 milijuna primjeraka prodao u tri mjeseca, "Horizon Forbidden West" 8,4 milijuna u jednoj godini. "Call of Duty Modern Warfare 2 (2022)" ovdje nadmašuje Zeldu s profitom od 800 milijuna dolara u prva tri dana i jedne milijarde dolara u prvih 10 dana ("Tears of the Kingdom" je u prva tri dana okvirno zaradio 700 milijuna dolara – 10 milijuna po 70 dolara po primjerku. Ako odemo dalje u prošlost "The Last of Us Part II" je prodao 4 milijuna primjeraka u premijernom vikendu, a "Cyberpunk 2077" 13,7 milijuna u 21 dan.

Međutim, "Tears of the Kingdom" je dostupan samo i jedino na Nintendo Switchu. Ostali spomenuti naslovi uglavnom nisu ekskluzive i dostupni su na više konzola ili platforma, što čini uspjeh ovog nastavka još nevjerojatnijim. "Elden Ring" je dostupan na PlayStationu 4 i 5, kao i na Windowsima, Xboxu… Isto kao "Cyberpunk 2077", "Call of Duty Modern Warfare 2 (2022)" i "Hogwarts Legacy" koji je uz to još dostupan i na Nintendo Switchu. Ova četiri naslova najbliži su Zeldinom nastavku po brojkama, no svi pokrivaju više igračkih konzola i platformi, stoga su rasprostranjeniji. Od navedenih (ne ubrajajući "Tears of the Kingdom)", samo su "Horizon Forbidden West", "God of War Ragnarök" i "The Last of Us Part II" ekskluzive. Sva su tri naslova Sonyjeve ekskluzive, dok je The Last of Us Part II premijeru imao za PlayStation 4, Horizon Forbidden West i God of War Ragnarök premijeru su imali za PlayStation 4 i 5.

Princeza Zelda u "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom"
Foto: Nintendo

Tu dolazimo do sljedećeg razloga ovih nevjerojatnih brojki. Ako je jedan od razloga bio neupitna, i u ovom članku predočena kvaliteta same igrice, drugi je potražnja za takvima. Naime, videoigre su postale dio mainstreama. Njihov se sadržaj cijeni (ali i kritizira) više nego ikad. Njihova umjetnička i narativna forma smatra se (skoro) jednakom s drugim medijima. Sve češće su televizijske i filmske adaptacije istih, s većim ili manjim uspjesima. Tako postoji rastuća potražnja za kvalitetnim videoigrama.

No ponuda u ovom slučaju nije ravna potražnji, što dovodi do većeg iščekivanja i konačne „navale“ na dugo iščekivani naslov videoigre, kao, u ovom slučaju, na "Tears of the Kingdom". Danas će više-manje kvalitetno napravljeni nastavak dobiti dodatnu publiku i dodatni publicitet, no ipak treba napraviti jednako kvalitetnu ili bolju verziju prethodnog djela. "Tears of the Kingdom" je to uspio i sada može uživati u posljedicama napornog rada.

"The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom"
Foto: Nintendo

Za one koji su stigli završiti +50 sati dugu "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom", PlayStation Showcase 24. svibnja otvara sezonu Summer Game Festa koji će se održati 8. lipnja, s najavama novih i promocijama raznih postojećih naslova iz "gaming" svijeta.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije