Godinu dana nakon što je gostovao u Zagrebu sa Simfonijskim orkestrom Berlinskog radija i Aljošom Jurinićem kao solistom, sljedeći tjedan opet nam dolazi maestro Ivan Repušić, hrvatska dirigentska zvijezda čiji sjaj na svjetskoj glazbenoj sceni i dalje raste. Tome u prilog govori i to što Ivan Repušić ovaj put dolazi s još jednim uglednim njemačkom orkestrom, ali u ulozi njegovog šefa-dirigenta. To je Orkestar Münchenskog radija koji u glazbenom životu i među vrhunskim simfonijskim ansamblima bavarske metropole ima posebnu ulogu zbog svoje osobite posvećenosti koncertnom izvođenju i snimanju opera s vrhunskim i najboljim svjetskim solistima.
Vrhunski vokalisti
A kako opera nema bez zborova, hrvatski dirigent i njegov orkestar vrlo često i tijesno surađuju, na koncertima i na snimanjima, sa Zborom Bavarskog radija za koji sam maestro Repušić kaže da je jedan od najboljih na svijetu. Zato upravo taj vrhunski zbor također nastupa 2. veljače na koncertu ciklusa Lisinski subotom.
– Programi poput ovog koji izvodim vrlo se rijetki, ne samo u Zagrebu nego i u Münchenu, a ovaj projekt za nas je važan zato što ćemo ga i snimiti. Za razliku od vrlo čestih koncerata opernih arija s vokalnim solistima, rijetko se može čuti koncert velikih opernih zborskih prizora – rekao nam je maestro Repušić jučer telefonom iz Hannovera, gdje završava svoju posljednju sezonu kao generalni muzički direktor tamošnje Državne opere i gdje upravo priprema premijeru Berliozova “Faustova prokletstva”. Ali, Repušić napominje da ansambl koji dovodi nije operni zbor.
– Nećete čuti silinu zvuka, nego vrlo profinjeno pjevanje na najvišoj razini. Tu nijedan tenor i nijedan sopran ne iskaču, ne ističu se i ne izdvajaju od ostalih glasova. S njima sam prvi put radio 2015. kada smo pripremali izvedbu Puccinijeve opere “La rondine”. Dobio sam samo 45 minuta probe sa zborom i odmah sam se zbog toga žalio upravi orkestra. A onda sam odradio tu probu i završio je tri minute prije završetka termina jer nam više nije ni trebalo. To je bilo savršeno nastudirano, a oni dok pjevaju, stalno gledaju dirigenta i možete s njima sve vrlo brzo napraviti jer vas slušaju – opisao nam je Repušić svoje iskustvo s glasovitim zborom.
– Prvo je ruska literatura, potom talijanski verizam i u drugom dijelu dva giganta – Verdi i Wagner. Poveznice su i tonaliteti, a u verističkom dijelu imamo i tematsku poveznicu večer-noć-jutro: od večernje atmosfere sa zvonima iz “Pagliaccija”, preko noćnog prizora iz “Turandot” i predivnog zbora “a bocca chiusa” iz “Madame Butterfly” do jutarnjeg buđenja u uvodu “Cavallerije rusticane”. Iz Verdija opusa izvest ćemo i neke zborove koji se rjeđe čuju, a završit ćemo sa zborom hodočasnika iz Wagnerova “Tannhäusera”, od kojeg nema ljepšeg – najavljuje Repušić i dodaje da su pripremili i jedno lijepo iznenađenje za bis.
Snimanje za CPO
Repušić će krajem ove godine još jednom gostovati u ciklusu Lisinski subotom dirigirajući Verdijev Requiem u spomen na maestra Vjekoslava Šuteja sa Zagrebačkom filharmonijom, zagrebačkim zborovima i sjajnim solistima, a dogovorio je i vrlo atraktivan projekt s Dubrovačkim ljetnim igrama, ali vodstvu festivalu prepušta da to sam najavi na blagdan sv. Vlaha. Međutim, za hrvatsku glazbu i kulturu Repušić radi sjajne i velike stvari u inozemstvu. U travnju će sa Simfonijskim orkestrom Berlinskog radija izvesti Devčićevu “Istarsku suitu” u kultnoj dvorani Berlinske filharmonije, a još veća stvar dogodit će se 9. svibnja u münchenskom Prinzregenttheateru gdje će Repušić izvesti Gotovčeva “Eru s onoga svijeta” sa svojim njemačkim orkestrom, Zborom HRT-a i hrvatskim solistima, među kojima će biti i Tomislav Mužek, prvi put u ulozi Miće. Najpopularniju hrvatsku operu snimit će za njemačku diskografsku kuću CPO.
Pristojan i ugodan čovjek.Znam ga iz Dubrovnika.