- Lice Mona Lise ja zapravolice muškarca. Leonardo Da Vinci je toj slici napravio svoj pravi kod, rekao je prof. Silvano Vinceti, predsjednik talijanskog nacionalnog odbora za vrednovanje povijesnog blaga, ujedno i vođa znanstveno-tehničkog odbora za analizu ove čuvane slikekoja se čuva u Louvreu u Parizu.
- Sliku je Leonardo stvarao dvadesetak godina, rekao je prof. Vinceti danas na konferenciji za novinare u udruženju stranih novinara u Rimu. On tvrdi da je na slici lice istog muškarca koje je Leonardo naslikao i na Posljednjoj večeri. Tamo je on Ivan koji sjedi pokraj Isus. On je Salai, zapravo Gian Giacomo Caprotti, od 1490. godine Leonardov učenik i sluga. Za velikog umjetnika Salai je radio 25 godina, ubijen je 1525, a u nasljedstvoje dibio i više slika, među kojima i Mona Lisu.
Temeljnim analizama slike, uz upotrebu suvremene tehnologije, ekipa stručnjaka je u očima Mona Lise otkrila slova L i S. Oko toga su već stvorene razne teorije. Tvrdilo se da se L odnosi na Lisu Gherardini, koju je navodno Leonardo portretirao i po kojoj je kasnije portret dobio ime. No, Leonardo nijeMona Lisi dao ime, već je slika naslovljena godinama kasnije, kad se mislilo da se na njoj nalazi Lisa Gherardini. Sada je jasniej da se L u njenomoku najvjrojatnije odnosi na samog Leonarda, a S je Salai. Mona Lisa stoga nije ni autoportret, što je svojevremeno također bila prihvaćena teorija.
Leonardo je svoga slugu, učenika i vjerojatno ljubavnika Caprottija, nazvao Salai i nikada ga nije drugačije zvao. Izraz Salai dolazi od riječi Saladin, ne po islamskom vojskovođi, nego prema značenju riječi vrag. Leonardo je u Salaju vidio izazov, razvratnost, ljubav, anđela... Portretirao ga je za sliku Ivana Krstitelja, ali postoji i njegov portret koji je Leonardo načinio na papiru i nazvao ga Otjelovljeni anđeo.
“Salaj bi mogao biti portretiran i kao mladi Ivan na Posljednjoj večeri, onaj za kojega Dan Brown kaže da je Marija Magdalena”, rekao je prof. Vicenti.
Slika je sinteza misli i stvaranja, neka vrsta testamenta Leonarda Da Vincija, tvrdi prof. Vinceti. Dakako, ponavlja, to su njegove interpretacije slike koju je proučavao, ali i uspoređivao određene događaje, te krajolik u pozadini portreta. Tako on tvrdi da most u pozadini portreta (na kojem je otkriven broj 72) nije nije u mjestu Bobbiju, kako je iznijela povjesničarka umjetnosti Carla Glori iz Savone. Vinceti tvrdi da je to most pokraj Arezza u mjestu Burianu, koji premošćuje rijeku Arno koju je Leonardo izučavao i promijenio joj tok. Vinceti je govorio i o drugim značenjima koja pokazuju i Leonardovu duhovnost. I portret Ivana Krstitelja je zapravo Salai i neosporno nalikuje ženi na slavnoj slici koja je među najizučavanijima i najzagonetnijima na svijetu.
Zar je pedera bilo prije 500 gogina?