Glazbene škole:

Nema pravih rezultata u glazbi bez godina napornog rada i truda

Zvonimir Bučević, Ksenija Burić, Ladislav Rački
07.09.2010.
u 15:13

Unatoč brzopoteznim talent-showovima i računalnim igrama, mnogo je željnih pravog svladavanja svirke.

- Ima djece koja su spremna uložiti godine truda u svladavanje sviranja instrumenata i uvijek će ih biti - slažu se šefovi nekoliko zagrebačkih glazbenih škola, ovih dana "pod udarom" novih polaznika, u pogledu novih generacija koje stasaju u vrijeme brzopoteznih talent-showova i računalnih igara (“Rock Bend”, “Guitar Hero”...) koji su zamjena pravom radu i stvaranju.

 - “HTZ” i slični showovi uistinu talentiranim pjevačima skraćuju put do zaslužene pažnje publike, diskografa i medija, ali ti showovi znaju podbaciti kada sudionici trebaju iskoristiti svojih pet minuta slave za trasiranje uspješne višegodišnje karijere - kaže Zvonimir Bučević-Buč iz škole “Groove” za polaznike sklone funkyju, jazzu, ali i drugim pravcima.

 Računala kao pomoć

 - Klinci koji malo dublje zavole glazbu brzo shvate da bez temeljitog i sustavnog rada nema pravih rezultata i punog užitka - kaže Ladislav Račić iz “Rock akademije”, dok Ksenija Burić iz škole “Happy Melody”, više usmjerene na klasičnu glazbu, ističe da smisao učenja sviranja nije isključivo svladavanje određenog glazbala:

 - Poduka iz pojedinog instrumenta služi kompletnom razvoju djeteta (motoričkom, mentalnom, socijalnom i duhovnom). Glazbu treba doživjeti kroz osobno iskustvo pa se u našoj školi njeguje pristup kojim su javni nastupi namijenjeni svoj djeci, a ne samo onoj posebno glazbeno nadarenoj. Kontinuiranim radom (vježbanjem pojedinog instrumenta) kao i podrškom roditelja i pedagoga, organiziranjem javnih nastupa, organiziranjem Ljetne škole želimo djecu naučiti prepoznavanju trajnih vrijednosti. Instant-uspjesi (danas tako prisutni i popularni) prolazne su naravi i djeci u prvi mah daju krivu predodžbu. No kako sazrijevaju, postaje im jasno da su to samo prividi i da iza svakog uspjeha stoji čvrst i marljiv rad. Na nama je da im upoznavanjem sa svijetom glazbe pomognemo u njihovu odrastanju, sazrijevanju i shvaćanju svijeta oko sebe te da u njima razvijamo prave vrijednosti i kvalitete koje će moći crpiti cijeloga života i pomoći im da budu sretniji ljudi.

Unatoč dvojbenim stavovima prema računalnim “sviračkim” igrama, Bučević tu vidi korisnu stranu u detektiranju potencijalnih talenata (“tu također treba imati osjećaj za ritam i melodiju”), ali računalo samo po sebi u budućnosti bi trebalo imati još veću ulogu.

 - Poznajući neke programe za pisanje nota, glazbenu teoriju, solfeggio i aranžiranje - kaže Rački - uvjeren sam da će računalo imati sve veću i kvalitetniju ulogu u glazbenom obrazovanju, ali teško mi je povjerovati da će računalo jednog dana preuzeti ulogu nastavnika i odgojitelja.

 A gdje su talenti?

 Sve navedene škole pune su polaznika, u garažama i atomskim skloništima bendovi sviraju naveliko. A opet kao da ih se neproporcionalno malo vidi, osjeća i čuje u javnosti.

 - Naše je tržište premalo za bilo kakvu progresivniju rock, funk, etno ili jazz glazbu, tako da je izvođačima i kreatorima takve glazbe teško preživjeti samo od bavljenjem (svojom) glazbom, pa su prisiljeni raditi svakodnevne “obične” poslove kako bi funkcionirali u životu - kaže Bučević.

- To im onda otupljuje kreativnu energiju i gube fokusiranost na razvoj svoje karijere. A i prepušteni su, u promotivnom smislu, uglavnom sami sebi. Vrlo često se i kopiraju uzori s glazbenog zapada, kao da je u tome sve, pa nema dovoljno originalnih autora/bandova koji bi mogli dobaciti izvan naših okvira. Tu se pojavljuje i problem prisutnosti u medijskom prostoru, koji je uglavnom okupiran glazbenim događanjima i emisijama kao što su HTZ i Supertalent. Emisije poput HTV-ove Garaže tek su svjetalce u tom promotivnom mraku za domaću glazbu.

 Rački dodaje i da s količinom polaznika ne ide uvijek i zadovoljavajući broj snažnih umjetničkih osobnosti.

 - Klinci sviraju i često to super rade. S druge strane, također je istina da je snažna umjetnička osobnost uvijek rijetka pojava. Scena se raspala zbog smanjenog tržišta, krize i medija koji malo izvode domaću glazbu ili ne prate događaje na našoj glazbenoj sceni kao nekad. Medijima su često važniji isprazni događaji i trenutačno je to tako. Osim toga, ništa se ne razvija linearno i svaka pojava ima razdoblja rasta i pada pa tako i glazbena scena.

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije