Susanne Kennedy iz Njemačke, Julien Gosselin i Caroline Guiela Nguyen iz Francuske, Yael Ronen iz Austrije i – Oliver Frljić iz Hrvatske. To je pet trenutačno ključnih europskih redatelja prema izboru utjecajnog britanskog Guardiana.
U članku znakovita naziva “Makni se, Ivo van Hove: Najaktualniji europski redatelji” urednički tim Guardiana posvetio je odlomak koji započinje citatom “Smrt Oliveru Frljiću” s jednog zida u Vinkovcima, opisujući kako je ovaj provokativni autor polarizirao ne samo hrvatske nego i balkanske i europske političke klike koje su kulturu odabrale kao svoju novu bojišnicu.
“Oštar i beskompromisno političan, Frljićev rad analizira i satirizira politički raspad uzduž bivše Jugoslavije: plodove rata, uspon ekstremno desnog nacionalizma, mekoću demokracije. On uzvraća šokom i prijezirom. I možda gura nepristojnost do ekstrema, ali ovo nije vrijeme za pristojnost. Frljić je redatelj s prve crte bojišnice”, piše Guardian, nabrajajući prizore iz Frljićevih predstava “Kompleks Ristić” i “Naše nasilje i vaše nasilje” koje su proteklih godina izazivale mnogo medijske buke.
I zaista, upravo konfrontacijski pristup Olivera Frljića koji gledatelju ne dopušta da okrene glavu od duboko ukorijenjenih i često prešućenih društvenih problema učinio ga je relevantnim i izvan okvira matične zemlje: u Srbiji je srbomrzac, u Hrvatskoj mrzitelj svega hrvatskoga, u Poljskoj izazivač javne sablazni i neprijatelj Poljaka... kao u ogledalu, nacionalisti svih nacija nepogrešivo se prepoznaju u njegovim komadima.
I svaki njihov pokušaj da ga ušutkaju Frljićev autorski glas čini još snažnijim i medijski atraktivnijim. A međunarodna priznanja samo se nižu.
Tko o čemu, Zajovićka o Frljiću. Svako malo. Lijevoliberalni mediji slave anarhiste koji svojom vulgarnošću uništavaju Europu.