Nakon što je premijera zbog epidemioloških mjera morala biti odgođena, u ponedjeljak je u HNK Split izvedena operna drama "Krabuljni ples" Giuseppea Verdija. Tom ljubavnom pričom u režiji Gorana Golovka, s kojom se isprepleću političke spletke, ravnao je maestro Ivo Lipanović, u ulozi Riccarda nastupio je tenor Max Jota, Renata je utjelovio bariton Matija Meić, sopranistica Daniela Schillaci bila je Amelia, a mezzosopranistica Terezija Kusanović - Ulrica.
Tu je operu teatar posvetio nedavno preminulom maestru Nikši Barezi koji je prije 40 godina ravnao "Krabuljnim plesom". A naše vrijeme, ili ovaj trenutak u kojem živimo već dvije godine, nametnulo je i formu te predstave, kazao je redatelj Golovko.
"Mehanizmi stvarnosti redovito su jači od naših emocionalnih sklopova, što se posebno bolno potvrđuje u ovim pandemijskim godinama, naročito u kazalištu koje još opstaje i opstat će jer ga ni jedno drugo iskustvo ne može zamijeniti, koliko god bilo potpomognuto novim tehnologijama i virtualnim stvarnostima", istaknuo je.
Radnja predstave stoga je smještena u današnje vrijeme, u neku neimenovanu zemlju, no moguća je svuda pa tako i u Splitu. Intrigantna je i sama povijest opere, jer njezin se libreto izvorno temeljio na stvarnom povijesnom događaju, atentatu na švedskog kralja Gustava III. koji je ubijen 1792. godine baš na krabuljnom plesu. Ta tema nije svima bila prihvatljiva pa su naslov i sama radnja mijenjani više puta. Na kraju je mjesto radnje prebačeno iz Europe u američki grad Boston i djelo je praizvedeno 1859. u rimskom teatru Apollo nakon čega je vrlo brzo postiglo nevjerojatnu popularnost.
Svi oni koji su kupili ulaznice za neodržanu splitsku izvedbu 27. veljače, mogu s njima večeras otići u kazalište. Kupci ulaznica za 28. veljače slobodni su doći 1. travnja, kada će se promijeniti i postava pa će kao dirigent debitirati maestro Veton Marevci, Riccarda će tumačiti Marko Lasić, a Ameliju Julija Radosz.