HNK Rijeka i Zagreb

Ova Aida je opera za razmišljanje, a ne samo za zabavu

'22.01.2013., Zagreb - Generalna proba opere Aida Giuseppea Verdija u Hrvatskom narodnom kazalistu u zajednickoj produkciji HNK u Zagrebu i HNK Ivana pl. Zajca iz Rijeke. Photo: Davor Visnjic/PIXSELL'
Foto: 'Davor Visnjic/PIXSELL'
1/3
22.01.2013.
u 21:00

Ova Aida neće biti kičasta rekonstrukcija starog Egipta, nego uprizorenje koje želi na svim razinama korespondirati s današnjim vremenom i stanjem društva. Ali, vizualna agresivnost na sceni bit će često u kontrastu s glazbom

Riječka mezzosopranistica Kristina Kolar definitivno mijenja vokalni fah pa će u petak, u zagrebačkom HNK, prvi put nastupiti u naslovnoj sopranskoj ulozi opere Aida. Nije nimalo slučajno što na zagrebačkoj premijeri u čast 200. godišnjice Verdijeva rođenja pjeva prvakinja riječke Opere. Čitava je predstava, naime, ostvarena u koprodukciji Zagreba i Rijeke koja je na jučerašnjem predstavljanju u zagrebačkom HNK nazvana povijesnom.

Udruživanje snaga

– Između Zagreba i Rijeke je sat i pol vožnje autocestom, ali u suradnji između naših kazališta još uvijek smo udaljeni godinama i desetljećima – rekla je Ana Lederer, intendantica HNK Zagreb. Riječka intendantica Nada Matošević Orešković, baš kao i operni ravnatelji Mihanović i Prohić, spominjala je ekonomske prednosti ovakve suradnje, ali još više i umjetnički dobitak udruživanja snaga za obje kuće, koje su prepoznale i srodnost svojih estetika i ambicija, a svi skupa zahvalili su tvrtki Siemens na velikodušnom sponzoriranju produkcije.

Nakon razgovora, vidjeli smo i generalni pokus. Već je prvi čin potvrdio sve ono što su nam malo ranije govorili redatelj predstave Balázs Kovalik i dirigent Antonello Allemandi.

– Ovaj put nećete vidjeti ni nacističke, ni ruske uniforme, nego vojnike koji izgledaju operetno, a poznatu Trijumfalnu koračnicu sagledavamo i iz perspektive etiopskih robova, kojima ta glazba ne može biti ni lijepa, ni zabavna – rekao je mađarski redatelj, kojeg Zagreb pamti po gostovanju sjajne produkcije Ligetijeva djela \"Le grand macabre\" na MBZ-u 1999.

Ova Aida neće biti kičasta rekonstrukcija starog Egipta, nego uprizorenje koje želi na svim razinama korespondirati s današnjim vremenom i stanjem društva. Ali, vizualna agresivnost na sceni bit će često u kontrastu s glazbom, najavljuje maestro Allemandi ističući kako od orkestra i pjevača traži suzdržanost i koncentraciju na unutarnju snagu partiture čija će cjelina ostati netaknuta.

Udruživanje snaga

– Nastojali smo napraviti operu koja je više od zabave i lijepih melodija – poručuje Kovalik oslanjajući se uvelike i na kompleksnu scenografiju Csabe Antala, intenzivno ružičaste kostime Mári Benedek te koreografiju Józsefa Hámora koja nadilazi funkciju pukog ukrasa predstave. Kristini Kolar partner će na premijeri u petak biti turski tenor Efe Kislali, a ulogu njezine ljute protivnice princeze Amneris pjevat će zagrebačka prvakinja, mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović.

Nakon premijere u Zagrebu slijedi još šest predstava, a ravnopravna riječka premijera zakazana je za 21. veljače 2013. godine

 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije