PROMO

Pogledajte okrutne intrige s francuskog dvora iz pera autora čije su knjige bile zabranjivane i spaljivane

Opasne veze
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
1/3
08.03.2015.
u 11:15

U zagrebačkom HNK-u ne propustite praizvedbu Opasnih veza prema predlošku francuskog pisca de Laclosa. Najpoznatija ekranizacija tog djela bila je ona s Glenn Close, Michelle Pfeiffer i Johnom Malkovichem u glavnim ulogama

Praizvedba baleta Opasne veze, temeljene na glasovitu epistolarnome romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa iz 18. stoljeća, bit će izvedena 24. ožujka u 17 sati u Hrvatskome narodnom kazalištu u Zagrebu. Ovo poznato djelo francuskog libertinskog stila, doživjelo je mnoge kazališne verzije te televizijske i filmske ekranizacije.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Koreografiju, režiju, oblikovanje svjetla, dramaturgiju (uz Annegret Gertz) te kostimografiju (uz Domenica Franchija koji je ujedno i scenograf) potpisuje Giorgio Madia, zagrebačkoj publici poznat po iznimno uspješnu baletu Petar Pan hrvatskoga skladatelja i libretista Brune Bjelinskoga. Madia je poznat diljem Europe po svojim cjelovečernjim baletima naglašene napetosti, uzbuđenja te aluzija, nastalim prema različitim književnim predlošcima.

U svojem baletnom djelu Madia će istražiti okrutne ljubavne intrige vikonta de Valmonta i Markize de Merteuil, dvoje francuskih aristokrata opčinjenih borbom volje, ljubavnih želja i seksualnih osvajanja.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

„Taj nekonvencionalni balet utemeljio sam na skandaloznom romanu Pierrea Choderlosa de Laclosa, knjige koja je bila spaljena i kroz stoljeća zabranjivana, a kojoj je glava tema, ne ljubav, nego manipulacija i senzualnost. U vrlo uzbudljivoj, ali i vrlo zahtjevnoj seriji virtuoznih remek-djela Josepha Haydna, postavio sam komadić 18. stoljeća u kojemu perike i krinoline skrivaju fasadu dekadentne predrevolucionarne aristokracije“, rekao je Madia istaknuvši kako mu je veliki izazov prenositi priču bez upotrebe riječi. Potraga za pravim skladateljem, odabir i uređivanje glazbenog materijala prema scenskim prizorima, mjesecima je okupiralo njegove misli. Odlučio je ostati u razdoblju romana odabirom simfonija, kvarteta i uvertira njegova suvremenika Josepha Haydna. Zamršene pripovjedne i paralelne radnje od plesača zahtijevaju pun angažman i glumačku vještinu koji predstavu čine iznimno uzbudljivom i već sad je Madia ponosan na njih.

Više doznajte ovdje.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije