Ekskluzivno iz NY

Prijenosi su lijepi, Met neponovljiv!

Traviata
Metropolitan
15.04.2012.
u 16:00

Dok je hrvatska publika na prijenos Traviate iz New Yorka hrlila u predvečerje (u Zagrebu, čujem, hladno i kišno), ja sam se zamalo krenuo s dječurlijom brčkati po rubovima fontane ispred Metropolitana

U svakom prijenosu opere iz Metropolitana publici širom svijeta, uključujući i onu u zagrebačkom Lisinskom te osječkom i splitskom Cineplexxu, upućuje se poziv: Dođite u Metropolitan ili barem posjetite najbližu vam opernu kuću. Prekjučer sam imao tu golemu povlasticu.

Dok je hrvatska publika na prijenos Traviate iz New Yorka hrlila u predvečerje (u Zagrebu, čujem, hladno i kišno), ja sam se zamalo krenuo s dječurlijom brčkati po rubovima fontane ispred Metropolitana.

U New Yorku je tek bilo prošlo podne sunčane i vrlo tople subote, a Lincoln Plaza, na kojem su i Newyorška filharmonija i New York City Ballet, uvijek je vrlo živo mjesto.

Sam ulazak u Met niti jedan prijenos ne može dočarati. Iz dnevne vreve odjednom ste pod fantastičnim zvjezdastim lusterima auditorija za gotovo 4000 ljudi!

Svi ulaze razdragani

U taj hram svi ulaze razdragani i barem u sebi vrlo svečani. U New Yorku se, naime, osobito na matinejama, ne drži do etikete, ljudi su obučeni krajnje opušteno i ležerno, a sva je sila i onih koji namjerniku iz Zagreba izgledaju luckasto.

Za pultom je Fabio Luisi, junak i spasitelj Meta nakon što se razbolio maestro Levine. Produkcija Willyja Deckera je ona već slavna, salzburška, s golemim satom kao zaštitnim znakom i simbolom vremena koje nemilosrdno i sve brže istječe za glavnu junakinju Violettu Valéry. Pjeva je i glumi fantastična Francuskinja Natalie Dessay, vrlo senzibilna pjevačica i glumica, istodobno krhka i snažna, labilna i postojana.

U vrlo modernoj i psihološki dubokoj inscenaciji nastupaju još dva velika i sjajna pjevača: tenor Matthew Polenzani kao kukavni Alfredo i moćan bariton Dmitrij Hvorostovski, kao njegov zlokobni otac.

I newyorčani idu u kino

Čovjek se lako razmazi gledajući filmske režije prijenosa, krupne kadrove, zumirane detalje koje inače na golemoj pozornici teško da će primijetiti, ali opet, pozornica kao veliki okvir jedne žive i dinamične slike čarolija je za sebe. Pogotovo kada gledate tako savršenu izvedbu kao što bila i ova Traviata u Metu.

Pritom i Newyorčani često idu pogledati neku operu u kino kad ne uspiju nabaviti karte, ili kada žele provjeriti predstavu prije nego odu u Met, ili da ponove doživljaj iz Meta.

Ukratko, opera je silno živa, a njezini ljubitelji razmaženiji nego ikada, uključujući i mene. Složno smo zaključili da je najbolje svaku predstavu vidjeti i u kinu i u Metropolitanu.

Lijepa maštarija. Ali, opera i jest stvar mašte, zar ne?

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije