„Narodi koji nisu svjesni vlastitih vrijednosti, ali i promašaja, te koji nisu spremni učiti na vlastitim pogreškama, ali i iskustvima drugih, teško će uspjeti u konkurentnom i globaliziranom svijetu!“ – kaže dr. Božo Skoko, autor knjige „Kakvi su Hrvati“ koja je na upravo završenom Interliberu bila pravi hit.
Ta provokativna knjiga, prepuna činjenica i zanimljivosti o Hrvatskoj i Hrvatima objedinjenih u uspješnu dijagnozu hrvatskoga društva i preporuke za napredak imat će, stoga, i promociju kakvu zaslužuje.
Satiričko kazalište Kerempuh u središtu Zagreba ugostit će večeras vrhunske poznavatelje hrvatskog identiteta i imidža, ali i odlične zabavljače koji će o hrvatskom mentalitetu progovoriti kroz glazbu i humor.
Na atraktivnim razgovorima o ugledu Hrvatske u svijetu i mogućnostima za kvalitetnije upravljanje hrvatskim identitetom i neiskorištenim potencijalima, koje će voditi šarmantna Sanja Doležal, uz Skoku sudjeluju: dr. Robin Harris, povjesničar s Oxforda i bivši savjetnik britanske premijerke Margaret Thatcher, koji je objavio jednu od najboljih svjetskih knjiga o povijesti Dubrovnika, američka književnica Julienne Eden Bušić, koja je iz ljubavi postala Hrvatica i aktivistica za „hrvatsko pitanje“, a danas se bori za razbijanje mitova i nagomilanih stereotipa o Hrvatskoj, profesor Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu dr. Ivo Žanić, poznati hrvatski sociolingvist i vrstan poznavatelj hrvatskog mentaliteta, Predrag D. Grubić, publicist i komunikacijski stručnjak, direktor korporativnih komunikacija Adris grupe, koja je kroz svoju moćnu Zakladu Adris u proteklih deset godina donirala gotovo četrdeset milijuna kuna za hrvatsku znanosti i umjetnost, očuvanje baštine i promociju nacionalnog identiteta, te dr. Boris Beck, poznati publicist i profesor, urednik ove knjige.
Predgovor za knjigu je napisao predsjednik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti akademik Zvonko Kusić, koji smatra kako Skokina knjiga dolazi u pravom trenutku jer autor o Hrvatima progovara samokritički, argumentirano i znalački upozoravajući na greške i propuste koje svjesno ili nesvjesno činimo u osvješćivanju svog identiteta i promociji.
A knjigu i autora će predstaviti i Dražen Klarić, glavni urednik Večernjaka, budući da je većina kolumni i analiza prethodno objavljena u Obzoru, Mario Petrović, direktor vodeće hrvatske komunikacijske agencije Millenium promocije, koja je organizator spektakla u Kerempuhu te Romeo Vrečko, direktor Fokusa, nakladnika knjige.
U programu će sudjelovati i Skokini posebni gosti: Mila Elegović, Matej Meštrović, Vedran Mlikota, Đani Stipaničev i Miroslav Škoro koji će humorom, satirom i glazbom ilustrirati hrvatski identitet.
Jesmo li zaista dobre sluge, a loši gospodari; složni jedino u ratu i sportu; jalni međusobno, a tolerantni prema strancima; kulturni, a ispolitizirani; te iskompleksirani iako živimo u jednoj od najljepših zemalja svijeta? – odgovore na sva ta pitanja i dileme možete pronaći u knjizi, ali i u večerašnjim identitetskim razgovorima u Kerempuhu, koji će na najkreativniji mogući način obilježiti izlazak ove vrijedne i korisne knjige.
Podsjetimo riječ je o šestoj knjizi dr. Bože Skoke, profesora na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, gdje vodi Odsjek za strateško komuniciranje te se bavi odnosima s javnošću i imidžom država.
Prvi se znanstveno pozabavio fenomenom identiteta i imidža Hrvatske u izdanju Školske knjige „Hrvatska – identitet, image, promocija“ još 2004. Njegovo teorijsko djelo „Država kao brend“ u izdanju Matice hrvatske jedno je od najcitiranijih znanstvenih izdanja s tog područja u ovom dijelu Europe, a „Hrvatska i susjedi“ u kojoj je objavio rezultate velikog empirijskog istraživanja o imidžu Hrvatske u državama nastalim na području bivše Jugoslavije temelj je za bilo kakva daljnja istraživanja tog fenomena.
Nova knjiga, baš kao i Večernjakov bestseller Hrvatski velikani, čiji je autor također Skoko, namijenjena je popularizaciji identitetskih tema u hrvatskoj javnosti, na čemu Večernji list radi godinama.
Kad je u pitanju upravljanje identitetom i imidžom Hrvatske, Skoko najbolji uzor vidi u Dubrovačkoj Republici tom jedinstvenom fenomenu hrvatske i svjetske povijesti, od koje – kaže – možemo naučiti sljedeće: “Sloboda i neovisnost ne prodaju se za sva zlata ovoga svijeta; Bez snažnog domoljublja državnih dužnosnika i građana nema boljitka države; Diplomacija je najjače oružje u međunarodnim odnosima i ne prepušta se slučajnosti;
Informacija je moć i njome se itekako može trgovati; Biti mala država je prednost na međunarodnoj pozornici; Važno je što drugi misle o tebi – u prezentacijske vještine i imidž stalno treba ulagati; Zemljopisni i geopolitički položaj na raskrižju svjetova može se unovčiti; Saveznici u politici se mijenjaju u skladu s interesima i globalnim okolnostima; Z
akona se treba strogo pridržavati i ne smiju se često mijenjati; Vlast je kvarljiva i treba je ograničiti; Privatni interes treba podrediti javnome, a zajednica je važnija od pojedinca; Treba se boriti protiv kulta ličnosti, iako je nužno poštovati svoje zaslužnike; Kultura i znanost su meka moć države; Treba se stalno prilagođavati – Ne može se živjeti na staroj slavi“.
>> Marko Goluža - profesor i kreativac, koji je utemeljio turističku promociju Hrvatske