Na PC, Playstation i Xbox stigao je novi Ubisoftov veliki naslov – Avatar: Frontiers of Pandora. Najavljena još 2017. godine, nakon nekoliko odgoda igra je napokon dostupna, taman u blagdanskom razdoblju, u kojem se mnogi pitaju što kupiti najbližima.
Novi Avatar prva je igra iz slavne franšize nakon originalne igre Avatar: the game iz 2009. godine, ali može se igrati bez ikakvoga prijašnjeg iskustva, jer od početka do kraja funkcionira kao zasebna priča.
Radnja počinje osam godina prije nego što Jake Sully stigne na Pandoru, u vrijeme u kojem je ljudska frakcija RDA razvijala pilot-program veleposlanika, odnosno otete djece Na'vija koje su pokušavali "preodgojiti" kako bi služili kao spona između kolonizatora i urođeničkog naroda prirodnim resursima bogatog planeta Pandora.
U prvim kadrovima igre svjedočimo emocionalnoj manipulaciji, lažima i nasilju kojem su izloženi mladi Na'viji, sve do trenutka u kojem njihov pokušaj bijega koincidira s uništenjem RDA-ove baze u kojoj su bili zatočeni. Spašava ih mlada znanstvenica koja ih skriva u kriokomore u kojima će, mimo svih planova, provesti čak 16 godina. Njihov dugi san prekinut je kada ih budi Pokret otpora, grupa Na'vija i RDA-ovih prebjega predvođenih Almom Cortez, liječnicom koja je već jednom spasila naše junake.
Uvodna akcija bijega iz baze u koju se iznova vraćaju i ljudski vojnici napeta je i obećavajuća, prepuna šuljanja, gmizanja ventilacijskim sustavom i plašljivih pokušaja svladavanja naoružanih neprijatelja. Uspješan bijeg dovodi nas u rajsku vegetaciju ispunjenu čudesnim bićima koja obitavaju na Pandori, ali i ljudima koji iznova pokušavaju uništiti Na'vije.
Otkrivajući svoju istinsku prirodu i sposobnost povezivanja s planetom koji teče žilama Na'vija, naš je zadatak da lukom i strijelom svladamo naoko moćnije protivnike, povežemo se s duhovima predaka i spasimo Pandoru od uništenja.
Svijet Na'vija ljepši je nego ikada, prepun detalja koji (barem na Playstationu, na kojem smo je testirali) ne utječu na glatki tok borbenih dijelova igre. Međutim, kada se užitak promatranja šarenoga svijeta istopi, ono što ostaje prilično je obična borbena avantura otvorenog tipa, koja svojom logikom mnogo posuđuje od Ubisoftova hit-serijala Far Cry. Uz glavni narativni tok, na raspolaganju nam je niz sporednih misija, od kojih su najvažnije sabotaže ljudskih industrijskih pogona koji uništavaju prirodu Pandore: kada se ekološke prijetnje neutraliziraju, vegetacija se brzo vraća na svoje oteto mjesto, a vama kao igraču nudi plodove potrebne za oporavak i razvoj sposobnosti.
Likovi koje biramo na početku igre relativno su limitirani u mogućnostima estetske prilagodbe, ali to nam neće mnogo smetati imajući na umu da se radi o avanturi iz prvoga lica, što znači da svoj avatar uglavnom ni ne vidimo. Kao i u većini sličnih igara, s vremenom ćemo učiti nove mogućnosti borbe, a osim oružja Na'vija moći ćemo koristiti i oružje oteto od ljudskih vojnika. I ovdje se osjeća određena limitiranost opcija u odnosu na druge moderne avanture, što možda i nije loše jer barem znamo da se nećemo gubiti u beskonačnim nijansama napada i obrambenih poteza potrebnih da svladamo prijetnje.
Velik naglasak na temama ekologije i zaštiti planeta sigurno će dodatno komunicirati s mlađim dijelom publike, a izostanak bilo kakve krvi, iako se u načelu radi o borbenoj igri, pomogao je da se dobna preporuka za Avatar: Frontiers of Pandora spusti na 13 godina, što znači da je zaista može igrati cijela obitelj.
Da rezimiramo, novi Avatar lako je protočna igra uz koju se možete zabaviti i opustiti, ali u vremenu u kojem novi visokobudžetni naslovi snažno pomiču granice žanrova, nadali smo se da će Avatar: Frontiers of Pandora ponuditi nešto više od generičke avanture čija su najveća vrijednost prelijepi pejzaži.