Izložba “Drugarica à la mode”, koju je organizirao MSU Zagreb, rasvjetljava fenomen odijevanja i mode u Zagrebu od 1945. do 1960. godine. Velika antropološka izložba bila je prve takve vrste u cijeloj regiji, a njen je autor Ante Tonči Vladislavić, dizajner i sveučilišni profesor. Nakon što je doživjela uspjeh na prvom predstavljanju 2006. na Zagrebačkom velesajmu, sada će je od 16. srpnja do 2. listopada vidjeti i beogradska publika.
Razdoblje obuhvaćeno izložbom iznimno je zanimljivo jer pokazuje sudar dviju ideologija – komunističke i građanske, dva svjetonazora – istočnog i zapadnog, dva modna stereotipa – nemodne “drugarice” i “gospođe s memorijom”, nekadašnje milostive, što će poslije pod utjecajem Diorova new looka, EXAT-a 51, modnih i filmskih časopisa rezultirati novim hibridom – “drugaricom gospođom”. Na tragu zapadnog utjecaja oblikovat će se i u ‘’drugarice’’ želja za modom kao poseban oblik estetizacije što stvara neku vrstu‘’hibridnog’’ stereotipa ’’drugarice–gospođe’’. Utjecaj EXAT-a 51, obrazovanje umjetnica, modni časopisi (Naša moda, Svijet), film, fotografija, modne revije, modni saloni, razvoj tekstilne i odjevne industrije, brži protok informacija sa Zapada, stvorit će poseban odnos prema modnom diktatu visoke mode, i to u proizvodnji mode po mjeri u krojačkim salonima, koja je vrlo često jeftinija inačica mode sa Zapada. Neovisno o skromnosti, ta je moda izrazito kreativna, luksuznog i rafiniranog izgleda. To modno razdoblje možemo nazvati razdobljem krojačkih salona koje je proizvelo modu sa svim karakteristikama vremena iz 1950-ih, sukladno stilu visoke mode velikih europskih modnih središta.