Na probi Dunda Maroja

U ponoć, kada utihne promet, Gradom se počne šuljati Pomet

proba dunda maroje
Foto: Grgo Jelavić/PIXSELL
1/3
02.08.2014.
u 16:42

Ansambl radi “Dunda” koji će biti razumljiv 21. stoljeću

        Noć u kojoj je počeo kolovoz – Dubrovnik oko dva sata ujutro. Kiša ponovno počinje padati. Na sreću, kap po kap. Pada na zadnje turiste koji još lutaju čarobnim kamenim gradom, na mlade koji tek ulaze na party u klub koji se sklonio u tvrđavu Revelin iz koje tutnji glazba... Pada i na Držićevu poljanu, gdje veliki Festivalski dramski ansambl, pod vodstvom redatelja Krešimira Dolenčića, priprema drugu ovoljetnu premijeru, Držićeva “Dunda Maroja”. Glumci su još u civilu, kostimi (autorica Doris Kristić) se tek završavaju, redatelj sjedi na podu i ne ispušta cigaretu iz ruke. Napetost.

Pazi se na svaki korak, svaku riječ – jer u slavljeničkoj 65. godini Igara ovo mora biti Držić bez greške. A vrijeme curi, premijera je zakazana za subotu 9. kolovoza, a probe počinju svaku noć u ponoć kada zamre buka i gužva iz okolnih restorana, a ekipa svako toliko završi u obližnjem kazalištu – zbog kiše. No, dok protječu scene, a te su noći radili one o kojima razmetni sin saznaje da mu je stigao otac “pregledati konte”, svakome je jasno da ovdje nastaje neki novi “Dundo”, onaj koji će korespondirati s publikom 21. stoljeća.

Bit će to ujedno i predstava koju će obilježiti velika smjena glumačkih generacija. Sada je Dundo Maroje Maro Martinović, Pomet Frano Mašković, Bokčilo Nikša Butijer – sve izvorni dubrovački govornici iz čijih je usta užitak slušati Držićev tekst. No, tu je i Filip Detelić u ulozi Mara. Fascinira način na koji je mladi glumac Satiričkog kazališta Kerempuh svladao govor, ali i način na koji svaku njegovu riječ, svaki naglasak prati i cijeli ansambl i lektorica Lada Čale Feldman.Laura je nevjerojatna Ksenija Marinković, koja sa svog balkona zavodi, ali i uveseljava, doslovno svakom izgovorenom riječju. Sudeći upravo po energiji koju smo vidjeli na probi, bit će ovo “Dundo” na atomski pogon, svojevrsni nastavak estetike s kojom je Dolenčić režirao Molièreova Tartuffea, a za čiju je režiju nagrađen na lipanjskim Danima satire.     

>> Dokumentarno-filmski kolaž '65 godina Dunda na Igrama' posvećen ovogodišnjoj premijeri

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije