CIJENA BLAMAŽE

Više se ne može razlučiti gluma od stvarnog života

22.11.2008.
u 15:23

Dok je televizija snimala Simonu Gotovac kako u glazbenom studiju “snima svoj prvi singl”, njezin suprug Ante bio je u blizini svoje izabranice. To što je čuo nije bilo nimalo ohrabrujuće. Kao i brojni televizijski gledatelji, uvjerio se da njegova Simonica uopće nema sluha. Ali to još ne znači da je posve propala pjevačka karijera “zvijezde” u usponu. Svjedoci smo da je sve ono što je trebalo štetiti poznatom paru u konačnici samo povećalo njihovu popularnost. Čak su se pojavile priče, koje vjerojatno lansiraju spretni PR menadžeri, da će Simona i Ante potpisati ekskluzivan ugovor s televizijom vrijedan milijun kuna.

Simona i Ante su možda najpoznatiji hrvatski celebrity par koji je stekao popularnost otkrivajući svoju intimu, ali nikako nisu endemska pojava. Otkrivanje “pogleda kroz ključanicu” postalo je prilično popularno, a mnogi su na tome napravili “impresivne” karijere. Sjetimo se samo Vlatke Pokos, koje je tek nakon medijske sapunice o svojoj rastavi počela dobivati dobro plaćene poslove, zatim Modnog Mačka alias Marka Grubnića, koji je postao arbitar hrvatske modne scene tek kada se u medijima počelo govoriti o njegovoj seksualnoj orijentaciji, te ništa manje zanimljive Nives Celzijus, koja još dvoji između uloge majke i starlete.

Iako je poznato da se intima dobro prodaje, ipak pomalo iznenađuje što je publika objeručke prihvatila Modnog Mačka, Vlatku, Nives i Gotovčeve.

– Neodređenu gledateljsku masu možete modelirati kako hoćete. Ljudi danas nemaju vremena za ozbiljnu literaturu pa traže ovako neozbiljnu zabavu. Vrlo je lako ljude usmjeriti prema takvim osobama te ih uvjeriti da u njima traže idole – kaže psihijatar dr. Ljubomir Hotujac te dodaje da je naša medijska publika licemjerna, pokvarena i pomalo naivna. Problem je u tome, nastavlja, što nema tko odgajati djecu jer su roditelji cijeli dan na poslu. Ne mogu se prenijeti tradicionalne vrijednosti na djecu pa se nove generacije okreću instant-zabavama.

Teoretičari suvremenoga društva slažu se da “vrijedimo samo onoliko koliko smo poznati” pa su mnogi za svojih pet minuta slave spremni učiniti baš sve. Sociolog svakidašnjice dr. Hajrudin Hromadžić kaže da današnje društvo praktično nema donje granice “dobra ukusa”, ispod kojeg se ne bi moglo ići.

– Sudeći po karakteristikama medijskih programa, poput “Big Brothera” ili “Survivala”, roditelji se ne ustručavaju uputiti svoju malu djecu u surove životne okolnosti praćene televizijskim kamerama, čiji akteri nisu nužno vođeni materijalnim interesima, već upravo pukom aspiracijom k “slavi”. Iz toga se može zaključiti da se dno, točka ispod koje se ne ide, teško može nazreti – objašnjava Hromadžić. On smatra da naše društvo dobro prihvaća instant-celebrityje koji otkrivaju svoju intimu.

– Ljudi su njima ili fascinirani ili su jednostavno prema njima indolentni. Mislim da se emocije prezira rjeđe pojavljuju, mogući su oblici malicioznosti prouzročeni ljubomorom. Meni su to vrlo zanimljivi medijski produkti vrijedni istraživačko-teorijskog napora u domeni sociologije i antropologije medija. Kada govorimo o “celebrityjima”, treba imati na umu da govorimo o performativnim identitetima. Na toj razini medijski spektakularnog društva postaje sve teže razlučiti medijsku od socijalne realnosti – zaključuje Hromadžić. Drugim riječima, više se ne može razlučiti što je gluma, a što stvarni život. Možda Simona i Ante samo glume svoje bračne svađe, nevjere i preljube kako bi se što bolje marketinški prodali.

– Definicija “uspjeha” i popularnosti programa u kojima se pojavljuju “celebrityji” njihovo je uspješno marketinško trženje. Ti su programi idealan okvir za medijsku reklamnu strategiju. Sve to samo simbolizira izuzetnu moć suvremene tržišno-marketinške kapitalističke industrije – zaključuje dr. Hromadžić.


Simona i Ante Gotovac

Simona i Ante Gotovac počeli su se u hrvatskim medijima pojavljivati tek potkraj prošle godine. Bivša manekenka Simona progovorila je o tome kako hrvatske manekenke često završe kao prostitutke. Zatim se bračni par ubacio u političke vode i javno počeo hvaliti svojim dobrim vezama u HDZ-u. Uslijedila je prava medijska atrakcija – javno su birali dadilju za svoju kćer. Onda su zaredale priče o njihovoj rastavi, nasilju u obitelji, sudskim procesima, zapostavljanju djeteta, Antinoj svađi s punicom te ludim noćnim provodima.


Vlatka Pokos

Kada se udala za Josipa Radeljaka Dikana, činilo se da će Vlatka Pokos zauvijek napustiti estradne vode i posvetiti se obitelji. No, brak je spektakularno propao. O tome su vrlo opširno izvještavali gotovo svi hrvatski medij, čak je i javna televizija rezervirala udarne termine za “rastavu desetljeća”. Vlatka je nakon rastave počela dobivati unosne voditeljske poslove i snimati reklame. A onda se “zaljubila” u mistera Dinu Bubičića...


Marko Grubnić

Modni Mačak Marko Grubnić nova je pojava na celebrity sceni. Na početku karijere predstavljao se samo kao modni stilist, ali je s vremenom postao “ultimativna pojava” hrvatske estradne scene. Popularnost je stekao javnim raspravama o svojoj seksualnoj orijentaciji. Fotografirao se polugol kao i David Beckham, ali skočio je i iz helikoptera kako bi dokazao - samo on zna što...


Nives Celzijus

Iako je mlada, Nives Celzijus već je dugo prisutna na hrvatskoj celebrity sceni. Prije ulaska u brak s nogometašem Dinom Drpićem vodila je prilično raskalašen život. Neko je vrijeme čak bila i Playboyeva zečica. U braku se smirila te se sve donedavno činilo da je medijska slava više ne zanima. Prije nekoliko mjeseci objavila je autobiografsku knjigu “Gola istina”, a nedavno je promovirala i skandalozni glazbeni spot “Bijesna”.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije