(ne)pošteni turisti

Pa opet su odnijeli ogrtač – gdje su tone ručnika, plahti...

hotel
Daliborka Škofić
17.10.2012.
u 12:00

Bolje stojeći gosti sigurno ne kradu iz nužde, ukradu ogrtač od 300 kuna, a noćenje plate dvaput više

"Pa opet su odnijeli ogrtač", svako malo s rezignacijom zavrti glavom sobarica u jednim od boljih toplica u unutrašnjosti Hrvatske kad nakon odlaska gostiju počne pospremati sobe.

– Najčešće iz soba nestaju olovke i papir za pisanje. Gosti vole ponijeti i sobne papuče, a fini, mekani ogrtači dugoprstićima su prava poslastica. Međutim, sreća je da su takvi među našim gostima ipak vrlo rijetki. Recimo, ogrtač koji smo spomenuli nestane nam jednom u dva tjedna – rekli su u toplicama koje po cijeni usluga nisu dostupne svima.

Ne dižu buku

Noćenje u jednokrevetnoj sobi u toplicama stoji petstotinjak kuna, a ogrtač prodaju za tristotinjak kuna.

– Naša klijentela uglavnom je bolje stojeća i ne krade iz potrebe nego više jer se nađu u prigodi. Kada, pak, nestane ogrtač, uglavnom je i prilično jasno tko ga je ukrao, ali to je vrlo rijetko pa nije praksa da zovemo gosta da ga vrati ili slično – rekli su zaposleni.

Zbog otuđenih sitnica ni u hotelima ne dižu buku, nego nestale ručnike, fascikle s logom, vješalice, plahte ili slično jednostavno pišu kao trošak – potrošnog materijala.

– Primijetili smo jedino da nam je u zadnjih godinu dana u hotelskim sobama neobično porasla "potrošnja" šampona, sapuna i losiona. Sobarice svako jutro moraju donositi nove, a to se događa otkako je u kupaonicama kvalitetnija kozmetika – rekli su nam u jednom jadranskom hotelu s četiri zvjezdice.

Domaći lopovi

U hotelu specijaliziranom za bicikliste ljetos su se suočili i s krađama bicikala, i to vrijednih po nekoliko tisuća eura. No na kraju su ustanovili da to ne rade gosti nego lokalni lopovi.

S krađama nemaju većih problema ni u domaćim restoranima.

– Pa zašto bi krali! Ako se gostu svidi neka čaša ili slično, mi mu je poklonimo – kažu u jednom zagrebačkom restoranu.

Jesu li hrvatski turisti uistinu uglavnom jako fini ili su turistički domaćini previše pristojni da bi javno govorili o svojim nimalo pristojnim gostima? U hotelima po svijetu, naime, uz plazme, tepihe, svjetiljke, ogledala, zavjese, ručnike, bilježe čak i krađu klavira, a u svjetskim hotelskim lancima žale se da im tako godišnje ispare stotine milijuna dolara. Iako se govorka kako i u nas svake sezone nestaju tone ručnika, plahti..., predsjednik Hrvatske udruge hotelijera Kristijan Šustar rekao je da je zbog mnogo hotelskih kuća lako doći do zvučnih pokradenih tona i stotina milijuna dolara šteta.

– Puno je hotela, pa se može činiti da su brojke goleme, ali zapravo je riječ o sporadičnim problemima, pogotovu kad je posrijedi turizam. A to nije promijenila ni kriza, odnosno krađa u hotelima nema ništa više nego prije – kaže Šustar.

Komentara 3

DU
Deleted user
13:42 17.10.2012.

Naša klijentela uglavnom je bolje stojeća i ne krade iz potrebe nego više... /* */ zato što im je to način sticanja , jer da nisu takvi bili bi lošije stojeći ..

DE
denihr
13:58 17.10.2012.

Najviše pokrade hotelsko osoblje ! To je činjenica!

M3
Miške 3
06:28 18.10.2012.

U Haludovu na otoku Krku ( dok je još u doba mraka fantastično radilo ) osoblje iz Banja Luke, poštom je slalo svojima doma u paketima fine deke. Dogovoreno je s poštom u Malinskoj, da se svi sumnivi paketi otvaraju i deke vrate natrag. Bilo je stvarno liepih djevojaka u tom hotelu. A i usamljene su bile na Jadranu. Mi , gosti, rado smo im pružali utjehu u samoći. Sad sam se sjetio, nikad nisam ni pomislio pitati, koje su vjere bile.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije