"Pa opet su odnijeli ogrtač", svako malo s rezignacijom zavrti glavom sobarica u jednim od boljih toplica u unutrašnjosti Hrvatske kad nakon odlaska gostiju počne pospremati sobe.
– Najčešće iz soba nestaju olovke i papir za pisanje. Gosti vole ponijeti i sobne papuče, a fini, mekani ogrtači dugoprstićima su prava poslastica. Međutim, sreća je da su takvi među našim gostima ipak vrlo rijetki. Recimo, ogrtač koji smo spomenuli nestane nam jednom u dva tjedna – rekli su u toplicama koje po cijeni usluga nisu dostupne svima.
Ne dižu buku
Noćenje u jednokrevetnoj sobi u toplicama stoji petstotinjak kuna, a ogrtač prodaju za tristotinjak kuna.
– Naša klijentela uglavnom je bolje stojeća i ne krade iz potrebe nego više jer se nađu u prigodi. Kada, pak, nestane ogrtač, uglavnom je i prilično jasno tko ga je ukrao, ali to je vrlo rijetko pa nije praksa da zovemo gosta da ga vrati ili slično – rekli su zaposleni.
Zbog otuđenih sitnica ni u hotelima ne dižu buku, nego nestale ručnike, fascikle s logom, vješalice, plahte ili slično jednostavno pišu kao trošak – potrošnog materijala.
– Primijetili smo jedino da nam je u zadnjih godinu dana u hotelskim sobama neobično porasla "potrošnja" šampona, sapuna i losiona. Sobarice svako jutro moraju donositi nove, a to se događa otkako je u kupaonicama kvalitetnija kozmetika – rekli su nam u jednom jadranskom hotelu s četiri zvjezdice.
Domaći lopovi
U hotelu specijaliziranom za bicikliste ljetos su se suočili i s krađama bicikala, i to vrijednih po nekoliko tisuća eura. No na kraju su ustanovili da to ne rade gosti nego lokalni lopovi.
S krađama nemaju većih problema ni u domaćim restoranima.
– Pa zašto bi krali! Ako se gostu svidi neka čaša ili slično, mi mu je poklonimo – kažu u jednom zagrebačkom restoranu.
Jesu li hrvatski turisti uistinu uglavnom jako fini ili su turistički domaćini previše pristojni da bi javno govorili o svojim nimalo pristojnim gostima? U hotelima po svijetu, naime, uz plazme, tepihe, svjetiljke, ogledala, zavjese, ručnike, bilježe čak i krađu klavira, a u svjetskim hotelskim lancima žale se da im tako godišnje ispare stotine milijuna dolara. Iako se govorka kako i u nas svake sezone nestaju tone ručnika, plahti..., predsjednik Hrvatske udruge hotelijera Kristijan Šustar rekao je da je zbog mnogo hotelskih kuća lako doći do zvučnih pokradenih tona i stotina milijuna dolara šteta.
– Puno je hotela, pa se može činiti da su brojke goleme, ali zapravo je riječ o sporadičnim problemima, pogotovu kad je posrijedi turizam. A to nije promijenila ni kriza, odnosno krađa u hotelima nema ništa više nego prije – kaže Šustar.
Naša klijentela uglavnom je bolje stojeća i ne krade iz potrebe nego više... /* */ zato što im je to način sticanja , jer da nisu takvi bili bi lošije stojeći ..