Danas se sve veći broj obitelji odlučuje baviti seoskim turizmom. Jedan od razloga je mogućnost korištenja financijskih sredstava iz fondova EU. Seoski turizam koji je mnogim obiteljima postao osnovni izvor prihoda, a i zabave uključuje boravak turista na seoskom domaćinstvu radi odmora, rekreacije i doživljaja seoskog ambijenta. Ugostiteljska ponuda seoskih domaćinstava dodatna je aktivnost dok je temelj da glavnu aktivnost obiteljskog gospodarstva čini poljoprivreda.
U takvim domaćinstvima imat ćete priliku jesti zdravu i domaću hranu pripremljenu po izvornim receptima i ubranu direktno u vrtu seoskog domaćinstva na kojem se nalazite. Domaćini će vam pokazati sve čari svojih imanja koje nerijetko imaju razne popratne zabavne sadržaje za sve uzraste, od jahanja konja do upoznavanja s domaćim životinjama i povrtnim kulturama koje se vrijedno uzgajaju u domaćinstvima.
Budućnost obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava je u većem broju mladih, educiranih proizvođača koji žele i mogu vidjeti sebe u poljoprivredi. Statistički podatci ne idu baš u korist mladima, naime prosječna dob vlasnika je 59,8 godina, dok je mladih vlasnika, onih do 35 godina svega 4,5 posto. Osim što mladi trebaju početi preuzimati vodstva i davati nove ideje i planove poslovanja, ono što obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima treba je stalna edukacija te udruživanje u udruge i zadruge u kojima će jedni drugima međusobno pomoći te se lakše nositi s konkurencijom.
Kako bi promovirali turističku ponudu obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava Poslovni dnevnik u suradnji s Veljkom Barbierijem pokreće novo gastronomsko nadmetanje, Gastrofej 2014. Ovogodišnje natjecanje je posebno jer krećemo u potragu za hrvatskim seoskim domaćinstvom koje svojim ambijentom i ponudom nudi gastronomsko utočište poslovnjacima, obiteljima i turistima.
Do sada se prijavilo mnoštvo obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava , a nove prijave pristižu svakodnevno. Seoska domaćinstva koja sudjeluju u Gastrofeju će nakon isteka natječaja dobiti mogućnost postati jedno od osam najboljih seoskih domaćinstava. Sljedeći uvjeti moraju biti zadovoljeni: gastro ponuda, dodatni sadržaji, kvaliteta usluge i kategorizacija, glasovi čitatelja, prihvatno mjesto PBZ carda ( American express). Prijave seoskih gospodarstava traju u periodu od 31.03. do 01.09.2014.
Ovaj natječaj je idealna prilika za promociju obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava neovisno o pobjednicima jer predstavljamo njihovu ponudu i posebnosti na portalu Poslovni.hr sukladno prijavama. Neka od prijavljenih i predstavljenih su Stara Preša, Vuglec Breg, Stari Dud, Seoski turizam Kezele, Klet Kozjak, Ekoturizam Veselić, Tucina kuća, Lojzekova hiža i mnogi drugi. Više o prijavljenim gospodarstvima te kako i gdje da najlakše pobjegnete od gradske vreve, buke i stresa saznajte ovdje.