Dolaze topliji dani i ljudi ponovno sjedaju na svoje bicikle. Većina rekreativaca odlučuje se za vožnju po danu, dok je noćnih vozača znatno manje, iako su i oni prisutni na cestama. Postoji više dobrih razloga za noćno bicikliranje. Možda zbog posla i drugih obaveza jedino po noći možete sjesti za upravljač bicikla, možda imate nesanicu, ili se jednostavno više volite voziti u to vrijeme dana. U svakom slučaju, noćna vožnja biciklom drugačija je i može biti zanimljivija i uzbudljivija od dnevne. Na cestama je manje prometa, automobila i pješaka, što za bicikliste znači manje opasnosti i više slobode. Različita mjesta u gradu po noći je moguće doživjeti na potpuno novi način.
Međutim, noć nosi neke svoje opasnosti, a iziskuje i neku posebnu opremu.
Prvo i najvažnije - svjetla. Iako su bicikli koji ih uopće nemaju česta pojava na hrvatskim cestama, Pravilnik o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama jasno nalaže da bicikli na prednjoj i stražnjoj strani moraju imati po jedno ili dva simetrično postavljena svjetla, s tim da prednje svjetlo mora biti bijele boje, a stražnje crveno. Svjetla moraju biti postavljena tako da dobro osvjetljavaju cestu, ali da pritom ne ometaju druga vozila u prometu, što znači da ne smiju biti usmjerena previsoko.
Kazna 300 kuna
Na stražnjoj strani bicikla također moraju biti jedan ili dva simetrično postavljena netrokutasta katadioptera (mačje oči) crvene boje, a na svakoj strani pedale još po jedan katadiopter žute ili narančaste boje. Biciklisti po noći usto moraju nositi reflektirajući prsluk ili reflektirajuću biciklističku odjeću. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama svjetla moraju biti upaljena od prvog sumraka do potpunog svanuća, ali i danju u slučaju smanjene vidljivosti. Vozite li po mraku bez svjetala ili reflektirajuće odjeće, prijeti vam novčana kazna od 300 kuna.
Kakva svjetla izabrati? Mnogi stariji bicikli imaju ugrađena svjetla pokretana dinamom, čija je glavna i zapravo jedina prednost u tome što ih pokreću okretaji kotača pa ne morate brinuti o baterijama. Loša strana je u tome što svjetla ne svijetle kada bicikl stoji, što može biti jako opasno, a kontakt dinama i gume u vožnji proizvodi neugodnu buku te može otežati okretanje kotača.
Stoga su najbolja opcija svjetla na baterije, a sustav s dinamom, ako ga već imate na biciklu, može vam biti rezervna opcija kojoj možete priskočiti u slučaju da vam se iznenada isprazne baterije. Pristojna svjetla moguće je pronaći već za stotinjak kuna. Pri kupnji svjetla, osim cijene te kvalitete izrade i osvjetljenja, trebate voditi računa i o izdržljivosti baterije kako ih ne biste svako malo morali puniti ili kupovati nove. Pitajte prodavača koliko vam sati svjetla daje jedno punjenje i dobro pročitajte uputstva na kutiji prije nego što izvadite novčanik.
Toplije se odjenite
Ne treba zaboraviti ni na odgovarajuću odjeću. Po noći su obično niže temperature, zbog čega je dobro toplije se odjenuti. Ako se pri vožnji umarate i više znojite, nije loše uložiti u odjeću koja ne propušta vjetar, kako noćna vožnja ne bi završila s neugodnom upalom. Posebno opasne mogu biti brdske vožnje jer ćete se pri vožnji uzbrdo zasigurno uznojiti, dok će vas nizbrdica koja slijedi itekako "ohladiti". Nakon intenzivne vožnje uzbrdo nije loše odmoriti se na nekoliko minuta prije no što krenete u jurnjavu nizbrdo.
Svi vozači moraju biti znatno oprezniji po noći, a to se pogotovo odnosi na bicikliste, koji su u prometu posebno ranjivi. Dobro otvorite oči, nemojte zaboraviti da je osim vama noću teže voziti i vozačima motornih vozila, koji će vas ponekad teško zapaziti. Osim toga, u sitne noćne sate na cestama je veći udio alkoholiziranih vozača. Izbjegavajte neosvijetljene ceste, a ako se njima baš želite ili morate voziti, imajte na umu da ste mnogo manje vidljivi ostalim sudionicima u prometu. Ako se bojite, uvijek možete jednostavno sići i pogurati bicikl dok ne izađete na svjetlo.
>> Usred noći vozio bicikl bez svjetala i sa 1,51 promila alkohola