Godina dana prošla je otkad su se u kultnoj zagrebačkoj slastičarnici Orijent dogodile brojne promjene. Dok smo uživali degustirajući nove okuse sladoleda i laganih ljetnih slastica, osjećali smo ono isto ushićenje zbog kojeg je ova slastičarnica već desetljećima jedna od najpopularnijih među Zagrepčanima.
Što je ipak ostalo isto i kako su pomirili nove ideje s dugom tradicijom, pitali smo Damira Domjanovića, glavnu i odgovornu osobu da sve ovdje štima kao po špagici.
Eh sad, neki bi rekli da su nadogradnja "starog" Orijenta na Maksimirskoj 34 te otvaranje "novog" Orijenta u centru grada Zagreba na adresi Petrinjska 2, neposredno uz Trg bana Jelačića, brojne promjene, a mi smo to sebi predstavili kao nastavak Orijentove priče, koja njeguje svoju tradiciju već 84 godine, uz približavanje Orijenta i postojećim vjernim gostima i mlađoj populaciji u centru Zagreba. Jedna od vodilja i osnovnih ideja Orijenta definitivno je da slastice moraju biti prije svega originalne, inovativne i kvalitetne. Da, upravo to je Orijent.
Kako su Zagrepčani prihvatili novo ruho omiljene slastičarnice? Jeste li uspjeli zadržati najvjernije obožavatelje?
U novo ruho omiljene slastičarnice mnogih Zagrepčana nismo puno zadirali. Razmišljali smo da bi bila prava šteta mijenjati lice interijera koji predstavlja jedan od rijetkih preostalih primjera postmodernizma u Zagrebu, a djelo je uglednog prof. arhitekture Nenada Fabijanića, pa su karakteristični glatki stolovi i brazilski mramor Macauba blue zadržali svoje mjesto u najstarijoj slastičarnici u Zagrebu. Redizajn koji je napravljen je zamišljen kao mini nadopuna njenom postojećem izgledu, ali s dozom suvremenosti, poigravanjem sa svjetlošću, kako bi se u konačnici očuvao onaj Orijent na koji su svi dosad navikli. Zagrepčani i obožavatelji naših slastica ostali su nam vjerni kao i tijekom svih promjena koje su se događale u proteklih 85 godina našeg postojanja.
Koji su trendovi u slastičarstvu dominantni ove sezone? Jesu li presudni ili radije osluškujete želje i ukuse kupaca?
Samo ime trend asocira na nešto što je danas „in“, a sutra više nije jer dolaze novi trendovi… Orijent se ističe po tome što nikada nije slijepo slijedio trendove , nego ih je nastojao stvarati. Trudili smo se uvijek biti drugačiji i originalni, a opet s druge strane „u trendu“. Naravno da su tu osluškivane želje gostiju, ali naši su gosti uvijek bili izazvani da probaju nešto novo i neobično, na što su i navikli u Orijentu, a moramo priznati da smo ih do sada uvijek ugodno iznenadili.
Za proslavu Svjetskog dana sladoleda pripremili ste se u velikom stilu. Koje nove okuse danas imamo priliku kušati?
Za Svjetski dan sladoleda pripremili smo dva potpuno nova okusa. Bellini – kremasti sladoled s pjenušcem i breskvama. Pomalo retro i nostalgičan, idealan comfort food. Kao ideja poslužio je poznati koktel Bellini. Žele od pjenušca, posipan po vrhu, podsjeća na mjehuriće i budi osjećaj bezbrižnosti i razigranost, a to nam je svima potrebno u ovoj turbulentnoj 2020. godini. Santa Lu-chia je sorbet od lubenice i chia sjemenki. Doziva u sjećanje šetnju Venecijom, pjesmu gondolijera i zalogaje ledene lubenice koja se prodaje na svakom koraku. Chia sjemenke čine taj sladoled zanimljivijim i zdravijim. Apsolutno najbolji za ljetne vrućine.
Kažu da su u prvom vikendu nakon izolacije Rimljani (i stanovnici pokrajine Lazio) pojeli 240 tona sladoleda! Kakva je situacija sa Zagrepčanima?
Koliko god su Talijani maheri za izradu sladoleda, tj. gelata, vjerojatno su onda i maheri za konzumaciju. Ne znamo točno kakva je situacija sa Zagrepčanima, ali pretpostavljamo da se dnevno pojede tona sladoleda, ali samo računajući onaj iz slastičarnica, dok sa sigurnošću znamo da jedna kuglica u sebi sadrži čak 50 lizova. Svake se godine s nestrpljenjem očekuje ožujak i početak sladoleda. Pojavom prvih sunčanih i vrućih dana ništa ne može osvježiti kao kuglica sladoleda iz omiljene slastičarnice. Proljetni mjeseci inače su najjači što se tiče prodaje sladoleda, a ove godine to je izostalo i zbog potresa i zbog pandemije. Nadamo se da će ljeti kupci nadoknaditi propušteno te do jeseni i početka hladnijih dana uživati u toj ledenoj slastici, a Orijent je oduvijek njegovao izmjenu 40-ak okusa tijekom sezone kako bi ljudi probali što više naših originalnih okusa.