Ultimatum Ferrarija bilo je samo pitanje vremena. Uostalom, kroz
povijest formule 1 Talijani su uglavnom prijetnjama branili svoje
interese i borili se za moć u najelitinijem automobilističkom
natjecanju. Iako je ovogodišnja bitka za novac i moć najveća kriza u
povijesti formule 1. Predsjednik Luca di Montezemolo dobro je naučio
koja je taktika najsigurnija. Pogotovo kad na svojoj strani ima i
većinu ostalih momčadi. Nitko ipak ne vjeruje da će Ferrari otići do
kraja, svima je jasno da Di Montezemolo prijetnjama želi ojačati svoj
položaj uoči skorašnjeg sastanka, najvjerojatnije u petak, s
predsjednikom Fie Maxom Mosleyjem.
Ferrari i još šest momčadi (Renault, McLaren, Red Bull, BMW Sauber,
Toro Rosso i Toyota) ne protive se limitiranom budžetu, već njegovoj
visini. Samo 40 milijuna funti za njih nije dovoljno. No, predsjednik
Fie Max Mosley i šef formule 1 Bernie Ecclestone teško će biti spremni
na kompromis u tom dijelu, jer bi eventualnim povećanjem budžeta
izgubili mnoge momčadi koje žele ući u formulu 1.
Čuvaju se financijske knjige
Prema nekim navodima “sedmorka” je čak i spremna pristati na budžet od 40 milijuna funti, no momčadi se bune da ne žele da im Fia kopa po knjigama. - To ćemo lako riješiti, angažirat ćemo neovisnu tvrtku - poručio je šef formule 1 Bernie Ecclestone. Zbog prihvaćanja budžeta Ecclestone će najvjerojatnije morati momčadima obećati više novaca od TV prva kao i veću ulogu prilikom novih promjena pravila. (ir)
A baš ulazak novih momčadi je Mosleyev i Ecclestoneov način borbe protiv financijske krize i plan za sigurnu i dugoročnu egzistenciju formule 1.
- Kad smo budžet povećali s 30 na 40 milijuna funti tri-četiri momčadi je odustalo. Novim povećanjem sumnjam da bi itko više bio zainteresiran - istaknuo je tehnički savjetnik Fie Tony Purnell.
Ecclestone strahuje da bi se zbog odlazaka brojnih sponzora na kraju sezone mogla ponoviti priča kad je Honda zbog velikih dugova morala odustati od projekta formule 1, a zbog istih teškoća u velikoj su opasnosti Toyota, Renault i Williams, i zato se Ecllestone i Max žele osigurati.
Mosley i Ecclestone sad su na raskrižju, žele li u formuli 1 Ferrari i ostale brandove natjecanja ili male neovisne momčadi kojima će lako manipulirati. Opet, i predsjedniku Fie i šefu formule 1 je jasno da odlaskom “propetog konjića” gube jedan veliki dio navijača jer je jedno istraživanje pokazalo da više 30 posto gledatelja gleda formulu 1 samo zbog Ferrarija.
Talijanski sportski list Gazzetta dello sport objavila je priču da bi se Ferrari u slučaju odlaska okrenuo utrci 24 sata Le Mansa i natjecanju u SAD-u.