GOLI ZBOG PIVA Nizozemske navijače organizatori skinuli u donje rublje

SP-u prijete tužbe zbog kršenja ljudskih prava

sp-0407-6-txt.jpg
import
04.07.2006.
u 18:18

U poplavi informacija o reprezentacijama, kampovima, tučnjavama i zaradama koje su posljednjih mjesec dana stizale iz Njemačke, jedna je u medijima prošla gotovo neprimjetno. Tijekom utakmice između Nizozemske i Bjelokosne Obale organizatori su prisilili stotinjak navijača Oranja (narančastih) da se skinu i susret gledaju u donjem rublju, jer su na stadion pokušali ući obučeni u narančaste kombinezone na kojima je stajao natpis 'Bavaria'. Jesu li tom prigodom narušena neka temeljna ljudska prava ili je riječ o tzv. 'ambush' marketingu, mogao bi odlučiti sud, budući da Nizozemci razmišljaju o podizanju tužbe protiv Fife.

- Fifa nema pravo odrediti navijaču individualcu što će odjenuti, ali u tom slučaju radilo se o organiziranom pokušaju da se besplatno na televiziji reklamira proizvod koji nije sponzor naše organizacije - kazao je glasnogovornik Fife Markus Siegler.
Iz nizozemske pivovare odgovaraju da je sporna odjeća rađena po njihovoj narudžbi, ali i da odbacuju bilo kakvu vezu s navijačima na utakmici.

- Sve je to smiješno i otišlo je predaleko. Razumijemo Fifu koja želi zaštititi svoje sponzore, ali ne možete skinuti ljude i prisliti ih da praktički goli gledaju utakmicu - ističe jedan od čelnih ljudi Bavarije Peter Swinkels.

Premda se prvenstvo održava u Njemačkoj, koja ima 1270 pivovara, jedino pivo koje se reklamira oko terena je američki Bud. Naravno, Bud je svoje mjesto, poput ostalih vodećih sponzora, platio 35 milijuna eura. Činjenica da je američko pivo jedino koje se reklamira u državi koja je praktički njegova pradomovina toliko iritira Nijemce da su postavili internetsku stranicu www.budout.org, na kojoj se prave pivopije poziva na bojkot američkog 'smeća', a oglasili su se i političari.

- Sramota je da se na događaju kakav je SP u Njemačkoj reklamira američko pivo. Bud je nešto najgore što se može popiti - ustvrdio je bavarski socijaldemokrat Franz Maget.
Kada se zna da će SP uživo i putem televizije pratiti ukupno oko 32 milijarde ljudi, potpuno je jasno kakve se bitke vode. Nogomet je odavno postao više od igre. Ali kad vam kockasti reprezentativci u reklami poruče da je Žuja zakon i nakon toga sjednu za volan automobila, ne preostaje drugo nego zapitati se je li to normalno!


Ugovori teški 351 milijun dolara

Prvi SP na kojem su sponzori nastupili organizirano preko Fife bio je onaj u Španjolskoj 1982. godine. Od devet originalnih sponzora iz 1982., samo tri (Coca-Cola, Fuji Film i Gillette) prisutna su na svim turnirima od tada. U Njemačkoj Fifa ima 15 velikih sponzora, od kojih je svaki investirao 35 milijuna dolara. Uz njih je i šest malih, njemačkih, koji su pridodali po 17 milijuna svaki. Predviđa se da je svaki od velikih sponzora još toliko novca uložio u svoju promidžbu. Da se isplatiti investirati potvrđuju i višegodišnji ugovori koje su potpisali Adidas i Fly Emirates. Osmogodišnje ugovore s Fifom platili su 351 milijun, odnosno 195 milijuna dolara.
(vbr)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije