TURIZAM

Prodaja aranžmana za ljeto 2004. kasni

14.02.2004.
u 00:00

Sve što će ove sezone biti loše za turizam za Hrvatsku će biti manje loše

Siječanjska prodaja turističkih aranžmana u Njemačkoj slabija je nego ijedne godine u posljednjem desetljeću. U odnosu na lanjski siječanj, pak, buking je manji za čak od 15 do 30 posto. Na tržištu koje diktira svjetske trendove u turizmu i koje Hrvatskoj daje uvjerljivo najviše gostiju, nitko iz turističkog svijeta nije izuzet.

Sve kasniji buking - trend

"Hrvatska nije pogođena više od drugih, ali ni posve pošteđena. Hrvatski turizam sudjeluje u utrci, imidž mu je dobar, ali ishod će se znati mnogo kasnije nego lani", oslikava stanje Selimir Ognjenović, direktor ID Riva toursa, njemačkog turoperatora specijaliziranog za putovanja u Hrvatsku.

Trend sve kasnijeg bukinga vidljiv je i na drugim emitivnim tržištima, u većini slučajeva zahvaća i Hrvatsku. Među izuzecima je, primjerice, Nizozemska gdje se odmori u prosjeku prodaju 13 posto slabije, a Hrvatska ide malo bolje ili isto kao lani.

- Hrvatska dobro kotira, zanimljiva je destinacija i sve što će ove sezone biti loše za turističke zemlje, za Hrvatsku će biti manje negativno - ocjenjuje Franco Palma, predsjednik Hrvatske udruge hotelijera i direktor porečke Rivijere.

Turizam ove godine trpi posljedice zakasnjele prodaje prethodnih godina. Nakon terorizma 11. rujna 2001. slijedila je godina u kojoj je odluke o putovanjima odlagao strah, počeli su problemi sa SARS-om, a lani je krizu remetila neizvjesnost u vezi s Irakom.

"Osveta" poskupljenja

Sve je to rušilo cijene, a istodobno snažilo last minute buking. Mnogi su se tako uvjerili da se može odsjesti u istom hotelu, voziti istom klasom u avionu i za 30 posto manje novca ako se s izborom svoga mjesta pod suncem čeka dovoljno dugo. Zašto onda žuriti s bukingom?

Ove godine nema izvanrednih okolnosti koje bi iz temelja uzdrmale turistički biznis, pa se mora priznati da je kasno bukiranje godišnjih odmora mnogim Europljanima jednostavno preraslo u naviku.

Hrvatska je, pak, s uzastopnim, višegodišnjim poskupljenjima izišla iz društva zemalja za jeftini odmor - pogotovo ne može konkurirati superpovoljnim aranžmanima za Tursku - pa ni cijena više nije mamac za raniji buking. Kako će se ovogodišnja sezona razvijati, dijelom će odgovoriti turistički sajmovi u M?nchenu i Milanu, koji počinju ovoga vikenda.

RADMILA KOVAČEVIĆ

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije