Zagreb - Beograd

Obnovom pruge do prometa ljudi i roba kao prije rata

Pruga
14.02.2018.
u 09:28

HŽ Infrastruktura već je obnovila dionice Vinkovci – Tovarnik i Novska – Okučani, a projektiranje za obnovu ostalih dionica je u tijeku

Predsjednica Republike Hrvatske Kolinda Grabar-Kitarović i predsjednik Srbije Aleksandar Vučić u svojim obraćanjima hrvatskim i srpskim poduzetnicima u HGK-u komori naglasili su važnost obnove pruge Zagreb – Beograd. Vučić je tako poručio da obje zemlje trebaju učiniti sve da ta pruga bude najbolja prometnica u Europi i da bude najprometnija za teretni promet te da za njenu modernizaciju trebamo zajednički tražiti sredstva od EU.

Ministri usuglasili protokol

O rekonstrukciji pruge Zagreb – Beograd i zajedničkoj aplikaciji za EU fondove razgovarali su i potpredsjednica Vlade Srbije i ministrica građevinarstva, prometa i infrastrukture Zorana Mihajlović, koja je dio Vučićeve delegacije, i hrvatski ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Dvoje su ministara usuglasili okvir protokola o suradnji na ovom projektu, a dogovoreno je da se u idućih desetak dana ponovno sastanu i potpišu protokol.

Pruga Zagreb – Beograd dio je paneuropskog koridora RH1 koji se proteže od Salzburga, preko Ljubljane, Zagreba, Beograda i Skopja do Soluna. Pruga od Beograda do Zagreba duga je 412 kilometra, bila je elektrificirana još 1970. i većim dijelom je dvokolosiječna, osim dionice Dugo Selo – Novska. Prije rata bila je žila kucavica gospodarstva, svi teretni vlakovi iz Zapadne Europe koji su išli prema istoku prometovali su tim koridorom. Rat ih je otjerao na druge, pruge – mađarske, rumunjske, bugarske. Vinkovci su, primjerice, prije rata bili jedno od najvećih željezničkih čvorišta u Europi, a sad to čvorište vapi za vlakovima. Putovanje vlakom između Zagreba i Beograda traje oko šest i pol sati i sad je sat vremena dulje nego prije rata. U HŽ Putničkom prijevozu kažu da trenutačno između ta dva grada prometuje jedan par vlakova svakodnevno na relaciji Beograd – Zagreb – Zürich – Beograd. Usto još jedan par vlakova sezonski vozi svakodnevno na relaciji Beograd – Zagreb – Ljubljana – Beograd.

U HŽ Infrastrukturi (HŽI) pak kažu da je trenutačno najviša brzina na hrvatskoj dionici koridora RH1 160 kilometara na sat i to na dijelu koji je obnovljen. Na neobnovljenoj dionici Dugo Selo – Novska pak maksimalna dopuštena brzina vlakova je 80 km/h, s mjestima usporene vožnje i do 20 km/h. U međunarodnom željezničkom prometu u putničkom prijevozu, navode u HŽI-ju, u prosjeku prometuju tri vlaka dnevno. U teretnom se prijevozu u međunarodnom prometu u prosjeku radi o 10 do 12 vlakova dnevno. U HŽI-ju objašnjavaju da je u odnosu na razdoblje prije Domovinskog rata današnji međunarodni putnički željeznički promet otprilike na 35 posto, dok je u segmentu teretnog prijevoza na 20 posto u odnosu u odnosu na 90-e godine 20. stoljeća.

Pruga
1/23

Uložili 958 milijuna kuna

Hrvatska je pak već krenula s obnovom i modernizacijom koridora RH1 na svom području i to uz sufinanciranje iz fondova EU. U HŽI-ju kažu da su u modernizaciju te pruge dosad uložili oko 958 milijuna kuna. U dionicu Novska – Okučani uloženo je oko 282 milijuna kuna, dok je obnova dionice Vinkovci – Tovarnik koštala oko 443 milijuna kuna. Oba su projekta sufinancirana sredstvima EU. U kapitalni remont pruge od Zagreba do Dugog Sela uloženo je 233 milijuna kuna. U tijeku su ukupno 27 milijuna eura vrijedna projektiranja rekonstrukcije, dogradnje i obnove dionice Dugo Selo – Novska te dionice Okučani – Vinkovci. Osim toga, u pripremi je obnova dionice Savski Marof – Zagreb, vrijedna 300 milijuna kuna, a koja se sufinancira sredstvima Svjetske banke. Srbija pak planira rekonstrukciju obaju kolosijeka na dionici od Golubinaca do Šida, a vrijednost je tih radova oko 250 milijuna eura.

Komentara 15

ME
Meter
10:18 14.02.2018.

Smisleno i korisno, obnova EU koridora

Avatar siva_sova
siva_sova
09:41 14.02.2018.

više od pola pruga u hrvatskoj ne valja, oštećeno je i propisana je spora brzina, karte su preskupe, hž propada, vožnja 100 kilometara traje 4 sati i sad ćemo mi graditi novu prugu ma dajete molim vas....

PH
Petarstijena-HR
09:49 14.02.2018.

Idioti s jedne i druge strane su to trebali davno obnoviti, a ne čekati 30.g nakon rata.I jednima i drugima je stanovništvo iselilo po svijetu, ratovali su za svoje lopovske pozicije, gdje će u povijesti biti zapamćeni kao krvopije svojih nacija....Polagano odlaze na onaj svijet Bogu polagati račune, ništa pokradeno neće moći ponijeti sa sobom...Kava im sva korist od ratova bila?!!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije