Riječki HNK Ivana pl. Zajca predstavio je prvu ovosezonsku baletnu premijeru, "Mediteransku trilogiju", koja objedinjava partiture Stravinskog, Debussyja i Ravela. Konkretno, "Mediteransku trilogiju" čine "Pulcinella" u koreografiji Giovannija Di Palme, "Poslijepodne jednog fauna" u koreografiji Maše Kolar i "Španjolska rapsodija" u koreografiji Filipea Portugala.
Koreografija Giovannija Di Palme slavi umijeće plesanja na špicama u neoklasičnom baletnom stilu. Ovu koreografiju Balet Zajca premijerno je izveo prije tri godine, a sada je iznova postavljena u sklopu nove trilogije. Ulogu Pulcinelle u alternaciji plešu Tilman Patzak i Ali Tabbouch, a Pimpinelle Soyoka Iwata i Tea Rušin.
Skladba "Preludij za poslijepodne jednog fauna" Claudea Debussyja jedno je pak od najvažnijih glazbenih djela kasnog 19. stoljeća. Debussyjev rad poslužio je i kao temelj za legendarni balet "Faunovo poslijepodne" u koreografiji Vaslava Nižinskog, čiji je lik bosonogog fauna odbacio klasični baletni formalizam i otvorio put k modernom plesnom izričaju. Takav faun izazvao je mnoge kontroverze, a jedna od najvećih bila je završna scena faunova upražnjavanja seksualne želje.
U koreografiji Maše Kolar faun je narcis, samodopadan i autoerotičan. Fauna više ne zanimaju nimfe, on više ne upražnjava svoje strasti u odnosu na nekog drugog, već u odnosu na samoga sebe. Fauna u alternaciji plešu Michele Pastorini i Nicola Prato, a ulogu Nimfe interpretirat će Ksenija Krutova.
"Španjolska rapsodija" finalno je djelo "Mediteranske trilogije", zamišljena je kao razrađeno i estetski naglašeno uprizorenje ljepote glazbe te potencijala riječkog baletnog ansambla. Ovom plesnom kreacijom prvi put na hrvatsku baletnu scenu stiže novo koreografsko ime s europskih pozornica Filipe Portugal.
Autorski tim koji je kreirao vizualni kontekst sva tri baleta čine kostimografkinja i scenografkinja Petra Pavičić te oblikovatelj svjetla Saša Fistrić, a dramaturginja je Maja Marjančić.