novi balet riječkog HNK

Debussyjev faun više ne trči za suknjama, dovoljan je samome sebi

Foto: HNK Ivana pl. Zajca
08.02.2022.
u 10:55

Prva ovogodišnja baletna premijera HNK Ivana pl. Zajca je "Mediteranska trilogija".

Riječki HNK Ivana pl. Zajca predstavio je prvu ovosezonsku baletnu premijeru, "Mediteransku trilogiju", koja objedinjava partiture Stravinskog, Debussyja i Ravela. Konkretno, "Mediteransku trilogiju" čine "Pulcinella" u koreografiji Giovannija Di Palme, "Poslijepodne jednog fauna" u koreografiji Maše Kolar i "Španjolska rapsodija" u koreografiji Filipea Portugala.

Koreografija Giovannija Di Palme slavi umijeće plesanja na špicama u neoklasičnom baletnom stilu. Ovu koreografiju Balet Zajca premijerno je izveo prije tri godine, a sada je iznova postavljena u sklopu nove trilogije. Ulogu Pulcinelle u alternaciji plešu Tilman Patzak i Ali Tabbouch, a Pimpinelle Soyoka Iwata i Tea Rušin.

Skladba "Preludij za poslijepodne jednog fauna" Claudea Debussyja jedno je pak od najvažnijih glazbenih djela kasnog 19. stoljeća. Debussyjev rad poslužio je i kao temelj za legendarni balet "Faunovo poslijepodne" u koreografiji Vaslava Nižinskog, čiji je lik bosonogog fauna odbacio klasični baletni formalizam i otvorio put k modernom plesnom izričaju. Takav faun izazvao je mnoge kontroverze, a jedna od najvećih bila je završna scena faunova upražnjavanja seksualne želje.

U koreografiji Maše Kolar faun je narcis, samodopadan i autoerotičan. Fauna više ne zanimaju nimfe, on više ne upražnjava svoje strasti u odnosu na nekog drugog, već u odnosu na samoga sebe. Fauna u alternaciji plešu Michele Pastorini i Nicola Prato, a ulogu Nimfe interpretirat će Ksenija Krutova.

"Španjolska rapsodija" finalno je djelo "Mediteranske trilogije", zamišljena je kao razrađeno i estetski naglašeno uprizorenje ljepote glazbe te potencijala riječkog baletnog ansambla. Ovom plesnom kreacijom prvi put na hrvatsku baletnu scenu stiže novo koreografsko ime s europskih pozornica Filipe Portugal.

Autorski tim koji je kreirao vizualni kontekst sva tri baleta čine kostimografkinja i scenografkinja Petra Pavičić te oblikovatelj svjetla Saša Fistrić, a dramaturginja je Maja Marjančić.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije