Gamerski svijet posljednjih tjedana potresa afera u središtu koje se našla kanadska konzultantska tvrtka Sweet Baby Inc. Naime, Sweet Baby Inc., koji broji desetak zaposlenika, jedan je od niza studija koji djeluju u području narativnog dizajna videoigara, odnosno, pomažu studijima za razvoj videoigara pri raspisivanju scenarija, karakterizaciji likova i svim ostalim aspektima potrebnima da bi narativ neke igre bio što konzistentniji, logički dosljedan i detaljno razrađen. Međutim, skupina razjarenih gejmera koji su se na Steamu okupili u grupi "Sweet Baby Inc detected", a koja trenutačno broji više od stotinu tisuća članova, odlučili su taj studio okriviti za sve što smatraju da ne valja u svijetu suvremenih videoigara, a to je – "wokeness".
Sweet Baby Inc., koji su radili i na igrama među kojima su i "God of War Ragnarök", "Marvel's Spider-Man 2" te "Alan Wake 2" optuženi su za forsiranje i ubacivanje tzv. woke agende, točnije, inkluzivnosti i različitosti u videoigrama. Među tvrdnjama sudionika navedene Steam grupe, našla se i ona da je upravo zbog intervencije Sweet Baby Inc. jedna od protagonistica igre "Alan Wake 2" crnkinja Saga Anderson, iako je to odlučno opovrgnuo jedan od tvoraca te igre Kyle Rowley. U grupi se može naći i niz žalopojki zbog sve manje seksualizacije ženskih protagonistica u igrama, što je već neko vrijeme trn u oku gamerima naviklim na neproporcionalno obdarene junakinje.
Svijet videoigara dugi je niz godina bio primarno muško igralište, a žene u njemu često su bile izložene napadima i prijetnjama. Dovelo je to 2014. godine i do pokreta zvanog Gamergate, online napadačke kampanje usmjerene protiv žena u industriji videoigara u kojem su sudjelovali mahom desno orijentirani bijeli muškarci. Sve je započelo izlaskom interaktivne igre "Depression Quest" Zoë Quinn u kojoj igrač preuzima ulogu osobe koja pati od depresije te pokušava izaći na kraj sa svojom bolešću. Mišljenja o igri bila su podijeljena, no prava je drama nastala kada je bivši partner Zoë Quinn na nekoliko online foruma autoricu ocrnio zbog navodno manipulativnog ponašanja u vezi.
Zapalilo je to vatru na forumu 4chan gdje su korisnici konstruirali narativ prema kojem je Quinn navodno spavala s novinarom kako bi njenoj igri dao pozitivnu recenziju. Quinn je ubrzo postala meta brutalnog online uznemiravanja, doxxanja, prijetnji smrću i silovanjem, nakon čega su se na meti našle i brojne druge žene u industriji videoigara, uključujući novinarku Guardiana Jenn Frank, feminističku kritičarku Anitu Sarkeesian te blogericu i developericu Briannu Wu. Gamergate eskalirao je i u svojevrsni kulturni rat protiv ulaska feminističkih, ne-bijelih i LGBTIQ+ i inih narativa u videoigre, no danas smatra se da je Gamergate, među ostalim i zbog izostanka reakcije i osude velikih gaming studija kao i institucija koje nisu ozbiljno shvatile online uznemiravanje, dao maha alt-right pokretu, doveo do razvoja niza teorija zavjera poput notornog Pizzagatea te tako doprinio trenutačnoj političkoj atmosferi u SAD-u i usponu bivšeg predsjednika Donalda Trumpa.
Da Gamergate zapravo nikada nije završio, svjedoči i pobuna protiv ženske protagonistkinje u najnovijoj GTA igri, kritike prerealističnog (čitaj neatraktivnog) izgleda junakinje Aloy u igri "Horizon Forbidden West", organizacija "anti-woke" konvencije BasedCon te dakako i najnovija drama sa Sweet Baby Inc. koju se naziva i Gamergate 2.0. No, svijet videoigara, koliko god od toga strahovali neki, naprosto se mijenja organski, kako se gamingom počinje baviti sve raznolikiji spektar ljudi. Tako primjerice, prema recentnim podacima, samo u SAD-u žene danas čine gotovo polovicu gamerica i gotovo 30% game developerica. A kako je kazala direktorica Sweet Baby Inc., Kim Belair, njezin studio nema apsolutno nikakvog utjecaja na osnovnu priču neke igre ni u nju ima zadatak ubaciti "woke" elemente.
– Mi nismo cenzori. Nemamo interesa za tokenizaciju ni lažnu zastupljenost. U našem interesu je da priče učinimo boljima, likove zanimljivijima i razvijamo područje narativnog dizajna. Ako želite kritizirati moj rad, možete. Ako netko kaže da sam napisala priču koja nije dobra, to je sasvim u redu. Ali ako ćete me napadati, morate znati o čemu pričate. Nemojte biti glasni i u krivu – kazala je Belair.