Beč je i ove godine po jedanaesti puta zaredom bio domaćin Festivala hrvatske glazbe od 3. studenoga do 8. prosinca, ponudivši Bečanima i svim ostalim ljubiteljima glazbe, kao i prethodno desetljeće, sjajan uvid u glazbeni izričaj bogate hrvatske glazbene baštine svih žanrova. I to iz svih razdoblja glazbene povijesti, u izvedbi najboljih i najpoznatijih hrvatskih glazbenika, koji su ne samo sjajno i upečatljivo promovirali Hrvatsku i najvrednije od hrvatske glazbe nego i obogatili kulturnu ponudu austrijske metropole, iznimno jakog europskog i svjetskog središta umjetnosti i glazbe.
Zasluge za to čarobno glazbeno putovanje pripadaju prvenstveno voditelju Muzičkog informativnog centra Koncertne direkcije Zagreb i umjetničkom ravnatelju Festivala Davoru Merkašu, koji je 2005. godine utemeljio ovaj reprezentativan, ali izuzetno zahtjevan hrvatsko-austrijski projekt, kojeg medijski podupire i Večernji list, s ciljem promicanja značaja hrvatske glazbe u svijetu.
O uspjehu je suvišno govoriti, jer Festival je već etabliran i postao je ne samo sastavni dio austrijske kulturne scene nego i glazbene pretplate, što zasigurno nije lako postići kad je riječ o izbirljivoj bečkoj publici u kojoj sjede glazbeni znalci. No, zahvaljujući neumornom Merkašu i financijskoj i drugoj potpori Gradova Zagreba i Beča, nadležnih hrvatskih i austrijskih Ministarstava i institucija, te medijskih kuća i sponzora, Festival se je sustavno razvio u glazbenu manifestaciju koja nudi kulturnu ponudu visoke europske kvalitete i umjetničkih dometa.
Potvrda tome je i ovogodišnji Festival, daleko najuspješniji do sada, kako po izvrsnosti izvođača i raznolikosti i kvaliteti programa tako i po posjeti publike i iznimnoj medijskoj pozornosti. Na ukupno deset prestižnih bečkih koncertnih prostora održano je jedanaest sjajnih koncerata svih glazbenih žanrova, od klasične glazbe i izvorne, tradicijske hrvatske glazbe, preko koncerata sakralne glazbe, do pop, rocka i jazza.
Već na samom otvorenju Festivala 3. studenoga u prepunoj bečkoj crkvi sv. Petra gdje su nastupili Vokalisti Lada, najvećeg i najreprezentativnijeg ansambla pjesama i plesova Hrvatske koji su Bečanima predstavili hrvatsku sakralnu tradicijsku glazbu mnogih stoljeća čitavog primorja, a djelomično i Like, dalo se je naslutiti da nas očekuju nezaboravne glazbene poslastice.
Jedna od njih bio je i nastup legende hrvatske pop glazbe Olivera Dragojevića koji je svoje „vječne“ hitove otpjevao uz ovacije i potporu svih generacija austrijskih Hrvata u bečkom kazalištu Akzent. U istom prostoru oživotvoren je i neobičan Projekt Big Band Gypsy, spoj tradicijske glazbe jugoistočne Europe i jazza u izvedbi bečke Tschuschkapelle čiji je frontmen Hrvat Slavko Ninić i Zagreb jazz orkestra, međunarodno poznatog i priznatog jazz big benda iz Zagreba koji je pod dojmljivim vodstvom Austrijanca Sigija Feigla, oduševio publiku.
Glazbeni vrhunci festivala bili su i mladi virtuozni i već afirmirani hrvatski pijanist Goran Filipec u staroj bečkoj Gradskoj vijećnici, koji se je predstavio programom „široke slavenske duše“, velikih ruskih skladatelja, a predstavio je i djela nažalost premalo poznatog hrvatskog skladatelja Ive Mačeka, te izvrsna mlada riječka mezzosopranistica impozantnog glasa, Diana Haller, koju uvaženi svjetski kritičari, s opravdanjem nazivaju „novom Cecilijom Bartoli“, a koja je uz najpoznatije svjetske arije u palači Eschenbach otpjevala, uz klavirsku pratnju Filipa Faka, nakon više od 100 godina, ponovno pronađenu solo popjevku „Einsamkeit“ velikog hrvatskog skladatelja Blagoje Berse. Među festivalske poslastice moramo uvrstiti i Zagrebačke soliste pod ravnanjem koncertnog majstora Sretena Krstića, koji su svojim virtuoznim muziciranjem očarali Austrijance u austrijskoj Nacionalnoj knjižnici u bečkom Hofburgu u sklopu redovne koncertne pretplate „Novog umjetničkog foruma“ Beč, na čelu s Ernstom Lintnerom, te jazz i soul kantautoricu Christianu Uikizu, Hrvaticu iz Rumunjske s bečkom adresom, koja je atraktivnim glasom i stasom osvojila publiku u svjetski poznatom jazz klubu Prgy & Bess, koji zdušno pomaže Festival hrvatske glazbe, od njegovih početaka. Njoj je pripala čast da zatvori ovogodišnji Festival, na kojem su i svi ostali učesnici svojim sjajnim nastupima opravdali povjerenje organizatora i oduševili Austrijance.
Među njima su bili Zagrebački ansambl flauta, koji je izveo neobičan program klasičnih glazbenih uspješnica, a jednu od izvedba posvetili su hrvatskom skladatelju Alfiju Kabilju, povodom njegova 80. rođendana, poznata hrvatska etno glazbenica Lidija Bajuk, nadahnuta glazbenom tradicijom Međimurja i ostalih regija u Hrvatskoj i njezina gošća Lana Moslavac, koje su uz koncert održale i dvojezičnu etno-glazbenu radionicu na temu hrvatske tradicionalne melodije i instrumenti, svestrani Borna Šercar, glazbenik i likovni umjetnik koji je svoje likovne radove i glazbeno umijeće predstavio u Hrvatskom centru, u pratnji gitariste Ante Gela , te blok-flautistica Sabine Federspieler i čembalistica Maja Mijatović koje su praizvele čak tri skladbe hrvatskih skladatelja.
Sve u svemu, raznoliki i visokokvalitetan program i izvođači europske i svjetske razine, u kojem je sigurno, svatko od ljubitelja glazba za sebe mogao naći nešto zanimljivo. Težak posao za organizatora koji već sada mora početi razmišljati o novim imenima za slijedeću godinu.