Lenka Udovički

Procjep muškog i ženskog principa društvo nije riješilo

antigona  2000 godina kasnije
Foto: Teatar Ulysses
1/5
31.07.2015.
u 22:36

Izolacija i izloženost prirodi veliki su privilegij pa za neke i odlazak u fažanu ispada kao pakao kroz generacije
Sudar Antigone i Kreonta je i sudar pravde i prava, države i obitelji...

– Bilo je vrlo dirljivo vidjeti na pozornici mladog Bornu Vujčića okruženog kolegama studenticama i studentima, a bilo ih je mnogo i u publici koji su im došli dati podršku – opisala nam je Lenka Udovički svoje dojmove nakon praizvedbe Pečata, prve premijere 15. sezone Kazališta Ulysses.

Otvaranje novih krugova

Te mlade onda od milja zove "uličićima", djecu odraslu uz Ulysses koja su od malena statirala i glumila u kojoj god je predstavi trebalo.

– Znate, bilo je praktičnije svu tu djecu staviti u predstavu nego juriti za njima po čitavom otoku – objašnjava uz smijeh majka djevojčica kojima su Brijuni također bili vrata u svijet kazališta.

Tako je u sada već kultnom "Kralju Learu" prve godine kraljevu kćer Cordeliju igrala Lucija Šerbedžija, dok je mala Nina bila među dječjim ulogama. Večeras, kada na Malom Brijunu ponovno u režiji Lenke Udovički njen suprug Rade Šerbedžija zaigra Leara, Cordeliju će igrati njihova sada već velika Nina, a Lucija će biti Regan.

– Sve su to posebni trenuci otvaranja nekih novih krugova koje emotivno doživljavam i kao svaki drugi roditelj kada njegovo dijete kreće svojim putem – govori nam Lenka Udovički, u predahu između već zahuktalih pokusa za novu predstavu koju režira na Malom Brijunu. To je Sofoklova drama koja će se od 14. do 22. kolovoza, na kraju ovogodišnje sezone Ulyssesa, odigrati osam puta pod naslovom "Antigona – 2000 godina kasnije".

– Taj sudar između Antigone i Kreonta, koji je i sudar između pravde i prava, države i obitelji, muških principa poretka, državnosti i zakona i nekog ženskog principa emocija koji je više okrenut obitelji i onome što mi zaista jesmo... taj veliki sudar i procjep naša civilizacija nije uspjela razriješiti i još uvijek ga nose u sebi i zajednice i mi kao pojedinci – govori o vječnoj temi redateljica predstave.

Podsjeća na korsku dionicu koja govori o prokletstvu što se prenosi iz roda u rod. A na pitanje može li kazališna predstava skinuti kletvu odgovara:

– Čovjek uvijek radi u nadi da nešto može promijeniti. Ta želja nas tjera da nešto i kažemo, a ako nešto kažemo onda moramo nešto i napraviti. Teatar je iluzija, ali jedna vrla bitna iluzija – kaže umjetnica i nastavlja o posebnosti rada na Brijunima:

– Izolacija i izloženost prirodi koju ovdje imamo veliki je privilegij, nakon kojeg neki čak i odlazak u Fažanu dožive kao pakao.

Toliko talentiranih

Osim u ambijentu, Lenka Udovički najviše uživa u sjajnoj glumačkoj ekipi.

– Stvarno nam je čast što je s nama toliko talentirana i posebna Maja Izetbegović. Kako predstava nastaje u koprodukciji sa sarajevskim MESS-om i Akademijom dramske umjetnosti, tamo sam izabrala Dženanu Džanić za Izmenu, a Ermina Brava koji igra Hemona znam otprije, a posebno mi je drago što opet radim i s Urbanom koji igra Tiresiju – hvali glumce redateljica i naglašava sudjelovanje studenata iz Rijeke. Uz to, u predstavi će pokazati koliko je puna razumijevanja i za Kreonta kojega glumi, naravno, Rade Šerbedžija.

 

Komentara 1

B7
b7
08:02 02.08.2015.

pravo , pravda , država ,obitelj ....ima toga ,ima ..

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije