Operni spektakl u HNK Ivana pl. Zajca

Stopedeset izvođača na riječkoj pozornici u Verdijevom Otellu

Knego Desdemona
Foto: Dražen Šokčević/HNK IVAN pl. ZAJC
1/5
28.01.2017.
u 14:44

Za dvije sjajne postave priređuju se dvije premijere, prvu predvode Chapa, Knego i Surian, dirigira Ville Matvejeff, a režira Marin Blažević

Pedeset šest godina nakon posljednje premijere, na pozornicu HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci vraća se Verdijev “Otello”. U kazalištu najavljuju dvije vrhunske solističke podjele, od kojih će svaka imati svoju premijeru. Večeras, 28. siječnja, uloge Otella i Desdemone pjevaju meksički tenor Luis Chapa i Anamarija Knego, a na “drugoj premijeri”, kako je nazivaju u Rijeci, 1. veljače nastupaju finski tenor Kalle Kantiila i još jedna naša mlada sopranistica Ana Petričević

Dva Jaga svjetske klase

Obje postave imaju i pjevače proslavljene u ulozi Jaga na svjetskim pozornicama, riječkog i nacionalnog prvaka Giorgia Suriana i gosta iz Bugarske Antona Keremidtchieva, dok će se u ulogama Emilije, Cassia i Roderiga izmjenjivati Olga Kaminska i Ivana Srbljan, Marko Fortunato i Giorgio Cristian Surian te Sergej Kiselev i Voljen Grbac

Dirigent je Ville Matvejeff, sada već u Rijeci udomaćeni i omiljeni finski maestro, a režije i dramaturgije opet se, nakon sjajne predstave Händelova “Cezara u Egiptu”, prihvatio Marin Blažević. Osim mobilizacije svih kućnih ansambala riječkog HNK, uključujući i Balet, korpus od čak 150 izvođača popunit će još i Dječji zbor Toretta i Djevojački zbor PZM Josip Kaplan. Scenografije zapravo i nema, ali u kazalištu ipak najavljuju raskošni vizualni spektakl s potpisom oblikovatelja svjetla i scene Dalibora Fugošića i Alana Vukelića. Koreografiju i scenski pokret potpisuje Selma Banich, a kostime Sandra Dekanić.

Nakon premijera, dvije će se postave izmjenjivati u predstavama koje slijede 2., 3. i 4. veljače. 

– Mislim da je puno teže kad nema rekvizita i dodatne scenografije koji vam u jednu ruku pomažu, ali efekti koji se koriste u ovoj produkciji su i više nego fantastični, a ja vam mogu reći da zaista prvi put uživam na sceni! – rekla nam oduševljeno nakon generalnog pokusa Anamarija Knego.

Za takvo raspoloženje, kaže, zaslužni su svi, a uza sjajnog partnera Luisa Chapu osobito maestro Matvejeff i redatelj Blažević.

Dvije podjele, dvije predstave

Nakon što je briljirala u ulogama Tatjane u “Onjeginu” i Kleopatre u “Juliju Cezaru u Egiptu”, Anamarija Knego u “Otellu” dobiva još jednu veliku priliku i zadatak: pokazati da Verdijeva Desdemona nije samo naivan i bespomoćan curetak, nego je kao lik i osoba mnogo jača od Shakespeareove Desdemone.

O Blaževiću govori kao o mirnoj, staloženoj i organiziranoj osobi punoj razumijevanja za specifičnosti i mogućnosti svakog pjevača, a rezultat su, kaže Knego, dvije različite predstave s različitim podjelama, jer u izvedbama različitih pjevača razlikuju se i likovi koje tumače. Kod maestra Matvejeffa također cijeni to što razumije pjevače i strastveno voli stvarati umjetnost.

– Spoj takvog redatelja i dirigenta uvelike mi je olakšao rad i stres koji naš posao nosi – kaže Anamarija Knego, vrlo zadovoljna statusom i mogućnostima koje joj nudi Opera u rodnom gradu, pa i ne razmišlja o odlasku u inozemstvo.

– Naše kazalište ponovo diše, a potvrđuju to i rasprodane predstave – zaključila je Knego uoči vjerojatno do sada najvažnijeg nastupa u svom životu. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije