Kada je u travnju vulkanski pepeo pretvorio tradicionalni zagrebački festival “ženskog” jazza Jazzarella upravo u pepeo, otkazujući nastupe Cassandre Wilson, Dee Dee Bridgewater i drugih, pojavili su se strahovi da bi pretrpljeni financijski gubici mogli bitno odrediti daljnje djelovanje organizatora Dražena Kokanovića koji je zaslužan i za jesenskle Zagreb Jazz Festivale. Epilog s otkazanim nastupima taj je da će najavljene izvođačice zbog zauzetosti biti nemoguće ponovno grupirati oko istog termina, tako da će se pojedinačno pojavljivati u nas u ritmu u kojem će to biti moguće (primejrice, Dee Dee Bridgewater nastupit će 8. ožujka sljedeće godine u Rovinju).
Međutim, na sreću, sva će šteta ostati na tome jer objavljeni program nadolazećeg 6. Vip Zagreb Jazz Festivala kojis e održava od 10. do 14. studenog u zagrebačkom ZKM-u pokazuju da Kokanović i festival idu s nesmanjenim apetitima u odnosu na imena s dosadašnjim festivala na kojima su nastupali Sonny Rollins, Ornette Coleman, Chick Corea, Jack De Johnette i drugi legendi.
Tako će pet festivalskih večeri Zagreb otvoriti nastup “Saxophone Summita”, trija velikana na sakosfonima među kojima je i sin Johna Coltranea - Ravi. U ostalim večerima nastupaju gitarist Pat Martin, mladog klavirista Jasona Morana i njegov trio, potom saksofonista Davida Murrayja, jendog od najproduktivnijih jazzera današnjice, do osebujnog sastava “Last Poets” koji će zatvoriti program.
U slučaju pototnjih radi se o bendu koji izmiče klasičnim obrascima jazza, možda čak i širih okvira, koji se zajedno s Gillom Scottom-Heronom, zbog jedinstvenog “pričanja” preko glazbenih podloga na samom početku sedmadesetih godinma prošlog stoljeća, tuku za stataus (pra)očeva rapa i hip-hopa. Za razliku od Scott-Herona, njihove su pdologe više ritmičke, ali nema nikakve sumnje da su u oba slučaja itekako nadahnute free-jazz strukturama (Johna Coltranea, primjerice), a prije reppera izvršili utjecaj i na punkere kao što su bili “The Clash”.