OSEBUJNA UMJETNICA

Novi projekt Marine Abramović - prodaja francuskih makarona

Marina Abramović
Foto: DPA/PIXSELL
1/4
09.10.2017.
u 14:51

U suradnji s poznatim slastičarskim brandom Kreemart napravljeni su makaroni koji okusom "utjelovljuju život umjetnice", piše ArtNet, dodajući da Marina "uistinu želi da je jedemo".

Osebujna Marina Abramović poznata je po brojnim projektima tijekom kojih je nepomično sjedila u muzeju šest sati, puštajući posjetitelje da čine što hoće s njezinim tijelom, izvela opasan performans na Kineskom zidu, u njujorškoj MoMA-i punih 75 dana sjedila i upijala ego svake osobe koja je sjela nasuprot nje, a posljednje istraživanje umjetnice fokusirano je na prodaju francuskih makarona "koji utjelovljuju njezin život", piše internetska stranica za trgovinu umjetninama ArtNet.

U suradnji s poznatim slastičarskim brandom Kreemart napravljeni su makaroni koji okusom "utjelovljuju život umjetnice", piše ArtNet, dodajući da Marina "uistinu želi da je jedemo".

Istražujući svoje djetinjstvo i odrastanje odlučila je napraviti slatkiše koji savršeno oslikavaju sve elemente kao odraz njezina tijela i života.

"Rano je jutro, moja baka kuha kavu", objašnjava Marina u video snimci koja je dio performansa. "Miris kave širi se cijelom kućom. A potom se sjećam mirisa svježeg bosiljka, majčine dušice, sjemenki kardamoma i egzotičnih mirisa s putovanja na koja sam kasnije odlazila. Sjetila sam se istraživanja vulkana i vodopada i ranog jutarnjeg osjećaja koji bi me preplavio dok sam gledala prema mjestu na kojemu se more spaja s oceanom, a ocean s nebom. Sve je to za mene makaron", kaže umjetnica.

"Najčešće su moja djela nematerijalna, jednostavno zato što su performansi nematerijalni. Oni su ograničeni konceptom i vremenom. Kreemart u izradi slatkiša koristi šećer, koji je isto nematerijalan. Naime, kad ga konzumiraš, pojedeš ga i nema ga... Nakon toga ostaje samo sjećanje."

Ovo je tek dio projekta na kojemu Kreemart radi već dulje vrijeme. Slastičar stvara apstraktne deserte s raznim umjetnicima koji su "punjeni značenjem".

Kreemart planira proširiti prodaju Marininih makarona u New Yorku, Tokiju, Los Angelesu, Miamiju i u Milanu, no zasad su dostupni samo u limitiranoj količini od 250 trokutastih kutijica s po tri zlatno-plava makarona u londonskom Harrodsu.  

Kombinacija ratničke pruskoplave boje Marinu sjeća na roditelje i ocean. Nakon konzumiranja slatkiši na jeziku ostavljaju "plavu mrlju krivice". S druge je strane makaron zlatne boje, a tu je i pečat koji sve povezuje jer je umjetnica nedavno na obiteljskom grbu otkrila ratnički amblem iz 17. stoljeća na kojemu vuk jede ovcu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije