Kada ste posljednji put pjevali u zagrebačkoj Operi, pitao sam Evelin Novak na početku našeg razgovora u HNK, gdje će ova sjajna sopranistica, jedan od prvih glasova Državne opere u Berlinu i miljenica maestra Daniela Barenboima, 23. i 25. travnja, nastupiti u ulozi Mimi u izvedbama Puccinijeve opere La Bohème.
Iznenađena intendantica
– Nikada, ovo mi je prvi put – odgovorila je sopranistica.
– Nikada!? Kako je to moguće? – začudio sam se, baš kao što se zbog te činjenice iznenadila i intendantica Dubravka Vrgoč kada je hrvatsku umjetnicu prije dvije godine prvi put čula u Berlinu.
Srećom, intendantica nije ostala samo na čuđenju, nego je odlučila ispraviti propust svojih prethodnika. Evelin Novak jedno je od blistavih otkrića varaždinske profesorice Darije Hreljanović, na čiji je poticaj otišla studirati u inozemstvo. Dijamant se izbrusio u prestižnoj klasi Dunje Vejzović u Stuttgartu. Kada je osvojila drugo mjesto na natjecanju Opere zagrebačkog HNK, nagrada joj je bio i nastup na našoj pozornici.
– Trebala sam pjevati Micaëlu u Carmen. Javila sam se i došla na probe, ali nikako da dobijem termine, a ja sam samo tražila datume da bih ih uskladila sa studentskim obvezama. Na kraju sam se bez ikakvog odgovora vratila u Stuttgart i nitko me više nikada nije zvao. Ni poslije, kada sam iz Berlina nudila da se dođem predstaviti, nije bilo odgovora na moje mailove – ispričala mi je Evelin Novak, koja je odmah nakon studija dobila ugovor u Berlinu, gdje je i debitirala na opernoj pozornici. Samo ove sezone tamo je, od rujna do prosinca, pjevala tri premijere. Na inzistiranje intendantice Vrgoč, uprava Opere uočila je u njezinu kalendaru slobodan termin i tako je došlo do ovog angažmana. Osobito joj je drago što će nastupiti upravo kao Mimi jer u toj ju je ulozi, još kao djevojčicu, vidjela profesorica Hreljanovića.
– Mimi je jednostavna, a prepuna emocija koje izbijaju u visokim tonovima, gotovo vriskovima – kaže Novak, koja je nedavno prošla, kako sama kaže, svoju najkraću audiciju pred poslovično strogim maestrom Christianom Thielemannom u Semper Operi u Dresdenu. Dresdenskom se debiju u prosincu, u ulozi jedne od nimfi u Straussovoj “Arijandi na Naksosu”, veseli i zato što je tamo stalni član vrhunskog ansambla i njezin suprug, njemački bariton Bernhard Hansky.
Zahvala roditeljima
Ipak, nakon Berlina i drugih pozornica, za Evelin Novak zapjevati napokon u zagrebačkoj Operi predstavlja posebno uzbuđenje.
– Ovi nastupi bit će zahvala mojim roditeljima koji su mi uvijek bili i još uvijek su velika potpora, a iz mog sela Gornjeg Mihaljevca, kao i iz Štrigove i Čakovca, na predstave će doći nekoliko autobusa punih ljudi od kojih će većini to biti prvi susret s operom, čemu se osobito veselim – otkrila nam je Evelin Novak poseban motiv da zagrebačke predstave budu vrhunske.
Ovako prolaze oni koji nemaju veze i poznanstva medju uhljebima i antifama u hrvatskoj kulturi. Sposobni odlaze, uhljebi ostaju.