Prije trideset godina, u proljeće 1986., tadašnji šef-dirigent Zagrebačke filharmonija maestro Pavle Dešpalj bio je član žirija dirigentskog natjecanja u Budimpešti. Mladi Japanac Kazushi Ono tamo je osvojio četvrto mjesto, a maestro Dešpalj smjesta mu je ponudio nastup u Zagrebu.
Zahvalan maestru Dešpalju
– Maestro Dešpalj ponudio je koncert pobjedniku, ali i meni, koji sam bio četvrti. Ja sam mu na tome i danas vrlo zahvalan jer to je bio početak moje karijere i prvi pravi profesionalni angažman – prisjetio se Kazushi Ono na početku razgovora koji smo prekjučer vodili u Lisinskom.
Maestro Dešpalj odabrao je pravog. Već sljedeće godine Ono je bio pobjednik velikog natjecanja Arturo Toscanini u Italiji, a orkestar Zagrebačke filharmonije pozvao ga je još jednom i već nakon tog drugog nastupa ponudio mu trajnu suradnju.
– I tako sam 1988. godine postao “Zagrepčanin” – izgovara sa širokim osmijehom i ponosom na svoj izgovor hrvatske riječi Kazushi Ono. Veza započeta prvim nastupom 1986. bit će okrunjena u razdoblju od 1990. do 1996. kada je Kazushi Ono bio od publike i glazbenika omiljeni šef-dirigent Zagrebačke filharmonije.
– Iako mi je japansko Ministarstvo vanjskih poslova savjetovalo da tih ratnih godina ne ostanem u Hrvatskoj, mene je držala znatiželja da svojim očima vidim što se događa, a i moja posebna veza sa Zagrebom koja traje do danas. Čuo sam tih dana i zvuk zujanja snajperskih metaka, a u hotelu Dubrovnik, gdje sam tada stanovao, bilo je i mnogo stranih novinara kojima sam često govorio o svom životu i stvarnosti u Hrvatskoj – kaže maestro Ono i ističe kako je Zagrebačku filharmoniju već 1992. odveo i na veliku turneju u Japan.
– Tamo smo svirali Mahlerovu Prvu simfoniju, Klavirski koncert Rahmanjinova s Lovrom Pogorelićem, ali i “U boj, u boj” s japanskim pjevačima koji su napamet znali riječi – priča dirigent, vrlo zadovoljan današnjom kondicijom “svog” orkestra.
Velika svjetska karijera
– Sada u još većem broju nego prije pet godina, kada sam posljednji put ovdje nastupio, vidim mnogo novih lica i smjenu generacija u orkestru, što je vrlo pozitivno. Puhači zvuče mnogo sofisticiranije, zvuk violina je divan... a odlična prilika da sve to pokažemo bit će vrlo zahtjevna Bartókova skladba “Koncert za orkestar”, koju sam dirigirao i na svom prvom nastupu u Zagrebu 1986. – govori maestro Ono o svom nastupu u filharmonijskom Plavom ciklusu koji je na rasporedu večeras.
Na programu je i Weberova uvertira “Euryanthe” te Schumannov Koncert za violončelo i orkestar u kojem će solist biti član orkestra Jasen Chelfi.
Lijepo je čuti pohvale od maestra Onoa koji je u međuvremenu izgradio veliku svjetsku karijeru i umjetnički autoritet. Trenutačno je na čelu dvaju najvećih i najvažnijih simfonijskih orkestara u Barceloni, Opere u Lyonu, a od prošle godine povećao je prisutnost u svojoj domovini kao šef-dirigent Tokijskog metropolitanskog simfonijskog orkestra.
Naposljetku, ne dirigira u Zagrebu svaki dan dobitnik dvaju Grammyja. Prvim je 2012. nagrađen njegov album s orkestrom Opere u Lyonu i divom Joyce Didonato, a drugim 2014. snimka njegova nastupa na prestižnom engleskom festivalu u Glyndebourneu, kamo je pozvan i ovog ljeta.