Znate ono kada vam kažu da se koncentrirate na samo jednu stvar? To su upravo napravili Nizozemci Ron Simpson i Julien Zaal! Svoje omiljeno voće, avokado, uzdigli su u nebesa gastronomije uz pomoć vještih ruku svog slavnog chefa Jaimieja van Heijeja te su proglašeni najuspješnijim gastrokonceptom 2018. godine na startup sceni.
Prvi restoran Avocado Show otvoren je u Amsterdamu 2017. te se proširio na dvije lokacije, a svi oni koji se nađu u Bruxellesu također imaju priliku okusiti čari ovog božanstvenog voća. Kako ekskluzivno doznajemo od suvlasnika Rona Simpsona, avokado će uskoro kolonizirati i London! Odluka je uslijedila nakon pop-upa koji je zaintrigirao Britance i investitor je rekao “da”.
Avokado koji ćete kušati u ovim restoranima ne samo da je doživio zapanjujući makeover na tanjuru te u kombinacijama okusa, nego je također stigao s certifikatom iz održivog uzgoja dajući naglasak na društveno održivi način poslovanja. Zalogaji dolaze isključivo s obiteljskih farmi s područja Čilea, Meksika, Perua i Južnoafričke Republike.
S obzirom na izbor jela na meniju, izgleda da avokado nema granice te je premostio slano i slatko, kiselo i ljuto... Palačinke s avokadom, pokebol s avokadom, hamburger s avokadom, sladoled od avokada, a možete i nazdraviti koktelom od avokada!
Vaše iskustvo vodilo vas je kroz šest vlastitih tvrtki, pet različitih profesija i više od 100 brendova. Je li Avocado Show perfektna formula sa sastojcima prijašnjih iskustava?
Ron: Uvijek je postajala crvena crta u svemu sto smo radili. Nekada sam bio pisac i prezenter za televiziju i radio, menadžer za mnogo umjetnika, imao sam marketinšku agenciju, agenciju za noćni život... Radio sam puno različitih stvari, no u svemu je poanta jednaka: storytelling (pričanje priče). Pronađeš proizvod, pronađeš nešto što želiš da progovori i pobrineš se da priča ima smisla. Prema tome Avocado Show je ultimativna priča. Možeš je ispričati vizualno, digitalno, fizički, možemo napraviti hranu, fotografije, video, povezano je s osjećajima. Od avokada radimo hranu, fotografije, produkte, dokumentarne filmove, evente. Sve što sam do sada radio ujedinilo se u Avocado Show.
Zašto baš avokado? Koliko vam je trebalo da dođete do tog koncepta?
Ron: Kao prvo, avokado je internacionalno prepoznat što nije slučaj sa svim proizvodima. Možete s njim raditi B2B, biznis ka konzumentu (business to consumer), dokumentarce, kuharice, restoran… Do koncepta smo došli za tri sata. To je doslovno bila prva ideja koju smo Julien i ja imali. Osim toga je voće koje mogu jesti svaki dan. Povezalo je moj trbuh i moje srce u uspješan poslovni koncept.
To je mogla biti i mrkva? Luk?
Ron: Unatoč tome što puno ljudi jede mrkvu, nisu njezini veliki obožavatelji. Mrkva i luk npr. imaju potrošačku bazu, ali ne i obožavateljsku. Avokado je jedno od najhranjivijih voća na svijetu, od njega možeš napraviti što poželiš, ima boju, ukusan je i samim time je logično da dobiva veliku pozornost. Avokado je zvijezda!
Kako ste kreirali meni?
Ron: Meni za restoran nije kreirala samo jedna osoba. To je masterpiece za koji zaslugu nosi puno ljudi: različiti chefovi, a Julien i ja smo došli do nekih ideja. Isprobali smo jela u kuhinji i ako zadovoljava okusom, izgledom i cjenovno – ostaje.
Prvi restoran otvorili ste prije dvije godine u Amsterdamu. Kakva je bila reakcija?
Ron: Išli smo jako viralno. Mislim da je polovina zemalja na kugli zemaljskoj objavila nešto o nama. Na društvenim mrežama smo gotovo objavljeni u svim zemljama, ljudi su dijelili, lajkali... Na tradicionalnim medijima poput časopisa, televizije i radija objavljeni smo u 70 zemalja. Bili smo sretnici! Imali smo proizvod, koncept i brend koji je bio nov. Bili smo u medijima tri mjeseca prije nego što smo otvoreni. Dobro je biti prvi!
Producirali ste jako zanimljiv video u kojemu ste opisali svoj put, kako ste sagradili odgovornu tvrtku. Gledatelje educira i vodi kroz proces od plantaže do avokada serviranog na tanjuru. Što znači voditi odgovorno poslovanje?
Ron: To je generacijska stvar. Kao prvo, voditi odgovornu tvrtku znači da postoje i one koje nisu odgovorne. Kao yin i yang. Kada gledam unatrag, mislim kako su neke kompanije mogle postaviti stvari drukčije. To je pitanje vremena u kojemu živimo i ne smatram da su neke stvari učinjene namjerno. Neke od njih jednostavno nisu znale ili shvaćale što čine. Iskreno, i prije deset godina plastika je bila problem, ali puno ljudi nije tome pridavalo pozornost. Nama je u svijesti da smo svjesni problema. Kada smo počinjali, znali smo da ćemo ovo napraviti odgovorno i biti ponosni na ono što radimo. I raditi to transparentno. U startu smo odlučili raditi s održivim proizvodima, održivim eko prijateljskim avokadom, ali uvrstiti i socijalnu stranu gdje ljudi koji rade trebaju biti dobro tretirani.
Birali ste dobavljače koji su odgovorni za lokalni ekosustav, okoliš, ali s druge strane i socijalno za radnike?
Ron: Nas dobavljač “Nature’s pride” educirao nas je o tome što znači biti odgovoran. Kao prvo, ne morate uništavati šume i navodnjavanje nije problem. Možete uzgajati održive avokade ako to želite. S pravom klimom, u pravim uvjetima i s pravom tvrtkom – da. Kada smo ih posjetili, dobili smo uvid u problematiku. U čemu je problem s vodom, tehnikom, ljudstvom... ako znate koji su problemi s proizvodom, tek tada možete pronaći proizvod bez problema. Ne sudjelujemo u devastaciji prašume i ne kupujemo proizvod od kartela, već od malih obiteljskih farmi.
Koji su planovi, gdje obožavatelji avokada mogu kušati vaše delicije?
Ron: Na dvije lokacije u Amsterdamu, Bruxellesu, a uskoro i u Londonu nakon uspješnog testiranja pop-up restorana. Pokrenuli smo franšizu i nadamo se da će se uskoro servirati i u Hrvatskoj!
Ne treba doci.....Imamo mi cevape a on nek uziva u svom......