3D sadržaji, virtualne šetnje piramidama, egipatskom tržnicom, laboratorijem Marie Curie, uz detalje proučavanja svih njezinih pokusa, prilika da potpuno izbliza prouče gliste ili nauče kako i na koji način komuniciraju dupini, sadržaji su s kojima će se suočiti učenici osnovnih škola koristeći digitalne sadržaje iz svih predmeta.
Pametne ploče kao projektori
Doduše, te će sadržaje u eksperimentalnim programima koristiti učenici čiji su nastavnici u svojim predmetima birali udžbenike nakladnika Alfe, i koji će za vrijeme nastave koristiti njihovu digitalnu platformu “mozaBook”.
I dok je Alfa bila jedini nakladnik spreman za početak školske godine i tako u nezavidan položaj stavio sve ostale nakladnike, odgovor u toj spremnosti ne leži u činjenici isključiva poticaja “Škole za život” već u dobroj poslovnoj procjeni i sadržaju koji pripremaju već dvije i pol godine. Točno odonda kada su zaključili da hrvatske učionice trebaju postati učionice budućnosti.
I dok su se na obrazovnoj sceni izmjenjivali ministri i oni koji su željeli provesti reformu, oni su razvijali sustav koji su sada ponudili nastavnicima.
– Prije više od dvije godine formirali smo ekipu unutar tvrtke koja je radila na učionici 21. stoljeća. Pronašli smo platformu, poslali tim na jednogodišnju edukaciju i počeli prezentirati što imamo. Kada smo školama predstavljali što mogu s ovim digitalnim sadržajem koristeći pametne ploče ili laptope, u većini škola ostali smo iznenađeni jer su im pametne ploče ili bile neraspakirane ili su im služile kao platna za projektore. Tek tada su dobili uvid u ono što sada mogu – kaže Mario Petric, direktor Alfe, poručujući da su uspjeli razviti ono što je dosad bio samo teorijski pristup kako bi sadržaji u učionici trebali izgledati. Nastavnici sada mogu kreirati sadržaje, a koristeći digitalnu platformu, umjetnom inteligencijom i jednim klikom pri kraju sata mogu organizirati djeci zanimljiv način ponavljanja gradiva – poput organiziranja virtualne nogometne utakmice u kojoj učenici ne mogu napredovati na terenu dok točno ne odgovore na postavljena pitanja. Samoj platformi mogu pristupiti i učenici, neprestano ponavljati i vježbati i tako lakše razumjeti definicije i pravila koja ih očekuju u brojnim predmetima. Štoviše, za njih su pripremljeni brojni videosnimci pokusa, načini kako bolje razumjeti fiziku i kemiju uspoređujući je sa svakodnevnim stvarima, jelima, namirnicama i pojavama.
Učiteljima je omogućeno da određene sadržaje ističu, ali i da sami kreiraju knjigu služeći se sadržajem koji je predviđen u tome predmetu. Takvim načinom ni djeca s teškoćama, ona slabovidna, s disleksijom neće imati problema na nastavi. Naime, dovoljno je da nastavnik, ne stvarajući nikakav dodatni materijal za takve učenike, prilagodi na platformi slova koja koristi i tako osigura jednake uvjete za sve učenike u svome razredu.
Dežurstva za nastavnike
– Nastavniku je dovoljno desetak sati intenzivna rada na platformi da bi ovladao svim mogućnostima koje može ponuditi na nastavi i da shvati koje modele, materijale i opcije ima. Ovako smo doista povezali nekoliko predmeta u jedno i dobili smo ono što se od samog početka reforme radi. S početkom godine otvorili smo i dežurstva i stojimo nastavnicama na raspolaganju ako im je potrebna pomoć – kažu u Alfi i napominju da je ono što se nije moglo dočarati knjigom prebačeno u digitalni oblik, ne izostavljajući osnovni element – udžbenik.
Pogledajte video: Mama male Elene o upisu u školu