Nakon izuzetno loše berbe malvazije 2014.,godine, u fantastičnoj dvije i petnaestoj u savršenoj su formi i definitivno su opravdale top-kvalitetu (barem kod kušanih). Povlastica je bila birati pet najboljih priča o malvaziji.
Barem s osobnog stajališta. Pitanje svih pitanja je - što zapravo tražiti i koje karakteristike malvazije su bitne te što razlikuje vrhunske od dobrih i manje boljih malvazija... Što je tipično? Postoji li razlika između malvazija s bijele, crvene ili sive zemlje... Ono što osobno kod malvazije tražim je činjenica da me privlače čisti (naravno, podrazumijeva se vino bez defekta u mirisu, prvenstveno mislim na lako čitljive mirise) cvjetno (akacija) voćni (jabuka, breskva, agrumi) mirisi.
Tragam za srednjim tijelom, izbalansiranim alkoholima i kiselinama te ugodne gorčine u finišu. To su karakteristike koje su po meni tipične i razlikuju vrhunsku od dobre ili osrednje malvazije. Po pitanju utjecaja tipa zemlje odnosno tla na vino nakon petnaestak godina nisam primijetio razlike i dobio odgovor na ovo vječno pitanje koje dijeli vinare, sommeliere, ljubitelje vina i kolekcionare. Pa čak i nakon dubokih razgovora sa svim bitnim stručnjacima na tom polju. Vrlo bitna činjenica je da je nakon niza odrađenih tematskih degustacija malvazija izveden jedan zaključak, s obzirom na evidentan i mali raspon bodova između najbolje ocijenjenih malvazija u odnosu na ostatak degustiranih.
Konzument kod biranja vina u restoranu, wine baru, s vinske karte ili jednostavno s polica vinoteke, bira vino po kriteriju popularnosti brenda. To je ono što je presudno kod vina i naših kupaca. Kvaliteta je ovdje u drugom planu. "Nafilani" su jakom promidžbom, vidljivošću, glasnom reklamom, a kvaliteta je u drugom planu. Jednostavno, etiketa koja ima dobru vidljivost, jako ime i zastupljenost u medijima, blogovima... sugestivno djeluje na potrošača. Bez obzira na to kakav bio sadržaj boce.
Čest je slučaj da se manje poznati proizvođači, a iz čijih podruma izlaze sjajna vina i vrhunski proizvod, svojim potpisom na vinima teže nametnu na aktualnom vinskom tržištu. Popularnost brenda, baš kao i u svijetu mode, uzima primat pred kvalitetom vina. Sugestije na druga vina, pa čak i kušanja često su - čisti gubitak vremena.
>>Šampanjac- do posljednjeg mjehurića opravdana ekskluzivnost