dan 112

Prvi saznali za unesrećenoga planinara i započeli spašavanje

'09.02.2011., Kratka ulica, Varazdin, centar 112 11. veljace slavi Medjunarodni dan centra 112. Varazdinski centar u 2010. je godini primio oko 10 tisuca namjenskih poziva. Photo: Marko Jurinec/PIXSEL
'Marko Jurinec/PIXSELL'
10.02.2011.
u 14:45

Ljudi najviše zovu tražeći intervenciju ili savjet hitne pomoći te zbog prometnih nesreća

– Halo, centar 112? Zovem s Ivančice. Spuštamo se preko Konja, imamo ozlijeđenog planinara – nazvao je prijatelj stradalog planinara varaždinski centar 112. Službenik koji se javio i sam često planinari pa je znao gdje je "Konj".

Sve manje zlouporaba

Odmah je nazvao Gorsku službu spašavanja, opisao je članovima službe situaciju i dao im broj mobitela planinara. Dok su se varaždinski geesesovci okupljali, službenik je nazvao ivanečku hitnu pomoć, kako bi se mogla pripremiti za prihvat čovjeka slomljena kuka, kojeg će GSS dovesti u podnožje Ivančice. Geesesovac iz Ivanca stigao je k unesrećenom prije ostalih, utoplio ga i imobilizirao.

Snimljeni razgovor s planinarima pustila nam je varaždinska ekipa, u povodu Međunarodnog dana broja 112, kjoi slave 11. veljače, kako bi nam dočarala svoj rad. Sve više ljudi zove na taj jedinstveni europski broj za žurne službe, to jest hitne slučajeve. Lani su u Varaždinu primili 10.550 "namjenskih" poziva. Djelatnik centra, nakon što dozna osnovne podatke o događaju, prespaja poziv na službu hitne pomoći, a prije toga provjeri koje je od četiri sjedišta hitne pomoći u županiji odgovarajuće. I dalje ostaje na vezi i sluša što čovjek govori o mjestu sudara i ostalim detaljima ljudima u hitnoj. Potom sam zove policiju i upućuje je na mjesto nesreće, a ako je potrebno, poziva i vatrogasce, inspekciju, pa čak i ronioce... Koordinira cijelu akciju.

– Ljudi u Varaždinskoj županiji, kada zovu, najviše traže intervenciju i savjet hitne pomoći te zbog prometnih nesreća. U posljednje vrijeme sve više zovu i zbog obiteljskog nasilja. Imamo kontakt s Centrom za socijalnu skrb, koji ima dežurstva. Zlouporaba je sve manje, oko dva posto primljenih poziva. Ako netko u tome ustraje, možemo tražiti da se isključi njegov broj. Inače, vidimo i skrivene brojeve. Zovu nas sve više i za stvari koje nemaju veze s nama. Ljudi znaju tražiti telefonski broj, kao da smo informacije – kaže Zdravko Lazar, načelnik županijskog centra 112.

Razgovor sa strancima

Zbog nesreća u kojima su sudionici strani turisti, osobito na autocesti, centar 112 ima osobe za razgovor na stranim jezicima, za engleski, njemački, talijanski, slovački i mađarski. Onaj tko primi poziv, ako sam ne zna potreban jezik, zna tko ga zna u drugom centru.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije