Stanislav Prusac, vlasnik i direktor tvrtke Polar

stanislav06_311.jpg
import
01.09.2008.
u 14:36

Stanislav Prusac osnovao je prije 13 godina tvrtku Polar, koja je danas u rangu poznatih svjetskih proizvođača softvera, kao i na popisu tvrtki koje imaju listu važnih kupaca – renomiranih svjetskih kompanija.

Prusac poslovnu karijeru počinje još godine 1992., kada pokreće i vodi razvoj prvoga hrvatskog programa za obradu teksta za Windows – Polar Lapisa. Godine 1998. počinje plasman proizvoda na svjetska tržišta, a šest godina poslije reorganizira tvrtku Polar u suvremenu Teleworking sredinu, danas vodeću na tom području u regiji.

Prusac je diplomirao elektrokomunikacije, područje kriptografije, na FESB-u u Splitu. Iako je vlasnik i direktor tvrtke, za sebe ipak kaže da više voli liderske poslove nego menadžerske. Ali se niti ne žali na slobodno vrijeme.

– Imam običaj reći da nisam u životu radio niti minute. Mislim da je u mom i sličnim poslovima jako teško razlučiti što je posao a što slobodno vrijeme, odnosno kada se radi a kada ne, jer ja osobno ne smatram ovo klasičinim poslom nego više hobijem – kaže Prusac.

Cjelokupni  prihod tvrtka ostvaruje kroz izvoz. Trenutačno je glavni proizvod, koji donosi 90% prihoda, Polar Help Desk, a koji se kao i ostali Polarovi proizvodi prodaje i isporučuje samo preko interneta.

– Proizvode koje sami osmislimo plasiramo na svjetsko tržište za nepoznatog kupca isključivo preko interneta i takva je prodaja budućnost! – kaže Prusac i dodaje: – Sve tvrtke koje prodaju intelektualno vlasništvo kao proizvod već su se prije deset godina trebale početi prebacivati na on-line prodaju.

Jer su troškovi manji, ali je i prodaja za takvu vrstu proizvoda namijenjenima uskoj market niši raspršenoj na svjetskom tržištu prihvatljivija. Usto, takvom prodajom imate mogućnost točne mjerljivosti marketinga, što u klasičnom marketingu danas nije moguće – kaže Prusac.

– Za takvu vrstu prodaje potreban je i obrazovaniji kadar sa završenim fakultetom, koji ima šire znanje i koji dobro govori engleski. Mi primjerice surađujemo s “freelancerima” uglavnom studentima. Ako se danas netko želi baviti marketingom na webu odnosno plasirati proizvode on-line, potrebno je uz teoretsko znanje i praktično iskustvo.

Moja osobna iskustva rada s kadrom koji se bavi plasiranjem proizvoda preko weba pokazala su da je još bolje ako osoba posjeduje i tehnološka znanja u domeni proizvoda – zaključuje Prusac.


Na početku karijere potrebno je 'šegrtovanje'

Poticaj koji želim stvoriti među studentima da se okrenu osnivanju vlastite start up tvrtke, radim iz dva razloga. Prvo, zato što bih želio na ovom području imati više kolega (vlasnika izvoznih IT tvrtki), a s kojima bih mogao razmjenjivati iskustva. Nadalje, smatram da trebam svoje iskustvo i znanje podijeliti u zajednici u kojoj živim kao što je to učinila generacija prije mene. Iskustvo mi je pokazalo da je najbolja poslovna suradnja s kolegama koji dugoročno planiraju osnovati sličnu vlastitu tvrtku. Takvim ljudima na početku karijere potrebno je nezamjenjivo iskustvo rada u što sličnijoj tvrtki, tzv. “šegrtovanje”. Naša tvrtka s postojećim modelom rada s freelancerima omogućava teoretski negraničen broj suradnika, pa zato možemo i želimo surađivati s takvim profilom kolega. Oni se obično zadrže u tvrki od pola do nekoliko godina s ciljem da nauče što više i budu najkvalitetniji kadar – kaže Prusac.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije