Opet su to učinili! Beogradska filharmonija doista zna kako privući pozornost.
Počelo je prije nekoliko godina kada su se novinskim oglasima nudili za svirku na svadbama, sprovodima, slavama i razvodima. Potom su jednu od sljedećih koncertnih sezona reklamirali na kineskom, a prošle su jeseni izazvali buru akcijom i parolom “Hvala što ne dolazite” koju su muzičari, nakon koncerta na asfaltu, podigli u lice klijenteli mondenih kafića u beogradskoj Ulici Strahinića bana.
Umjesto da troši milijune na reklame, uprava Beogradske filharmonije sa sjajnom ekipom mladih kreativaca osvaja Youtube i socijalne mreže, a o njihovim gerilskim akcijama tjednima bruje internet i svi mediji. Ali, osim što privuku pozornost široke javnosti, oni svaki put otvore i čitav niz aktualnih i relevantnih društvenih pitanja.
Najnoviju takvu akciju Beogradska je filharmonija započela jučer ujutro kada je na svojim internetskim stranicama i preko društvenih mreža objavila “javni poziv za prikupljanje ponuda za pružanje podrške političkim partijama, koalicijama ili grupama građana na parlamentarnim izborima 2012. godine”. Prema objavljenim propozicijama tendera, da bi osvojila podršku orkestra, stranka mora ponuditi najveći novčani iznos, ali i još nekoliko “sitnica”. Jedna od njih je i ugovor o ustupanju četiri hektara građevinskog zemljišta na obali Dunava ili Save za gradnju koncertne dvorane.
Jedan je od uvjeta za stranke i priložena izjava dvaju svjedoka da je više od jednog člana glavnog odbora u prošle četiri godine bilo na koncertima Beogradske filharmonije, “ne računajući nastup u Ulici Strahinića bana”. Ponude moraju sadržavati i jedan od oblika jamstava za financijski dio ponude. To može biti mjenica, "spisak lične imovine rodbine ili kumova članova glavnog odbora" ili "fotografija koferčeta s kešom". U uputama jasno piše i da ponude s uobičajenom varijantom "dođem ti" neće biti razmatrane.
Cijeli tekst natječaja žestoka je satira na račun svih političkih opcija koja i ovog puta građane želi upozoriti koliko su za gradnju jednog društva važni duh i kultura. Tom cilju i afirmaciji vlastitih glazbenika Beogradska je filharmonija bila posvetila i svoju posljednju originalnu akciju pod naslovom “Prepoznavanje”.
Beogradska filharmonija pozvala stranke na predizborni natječaj
Filharmonijska podrška može se kupiti za \"koferče\" i četiri hektara gradilišta za koncertnu dvoranu
Komentara 4
2. Imajući sve ovo u vidu, a sa čime je gospodin Pofuk propustio da upozna hrvatske čitaoce, najnoviji performans gospodina Tasovca mogu da okarakterišem kao običnu hipokriziju jer je Beogradska filharmonija politički obojena žuto-plavim tonovima predsednika Upravnog odbora Srđana Šapera, čija propagandna mašinerija stoji iza svih marketinških akcija Beogradske filharmonije, koje niti su tako neposredne kako se želi predstaviti, niti su delo gospodina Ivana Tasovca.
3. Kultura u Srbiji preživljava teške dane, kao uostalom i zdravstvo i obrazovanje, evo dvanaesta je godina kako su demokrate smenile Miloševića a za to vreme su uspeli da zatvore Narodni muzej koji punih osam godina zabravljen čeka rekonstrukciju, na žalost njima nema ko da napravi marketinšku kampanju. Novac koji bi rešio problem filharmonije dao se obezbediti da je, recimo, zgrada u srcu Beograda koja je poklonjena njihovom upravniku UO Srđanu Šaperu prodata po tržišnim uslovima, a ova četiri hektara zemljišta za koncertnu dvoranu jedino mogu dobiti od Šaperove Demokratske stranke koja drži i vlast u Beogradu i državi, problem je samo što demokrate gradsko zemljište daju jedino onom ko može debelo da podmiti pa im ne pada na pamet da ga poklanjaju kulturnim institucijama.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
1. Koliko me sećanje služi gospodin Pofuk je pisao za novine koje u svom imenu slave jutro te sam tu i tamo imao običaj da pročitam njegov osvrt na događaje u kulturi, posebno kad bi dobacio okom do našeg beogradskomom dvorišta. U drugim okolnostima ovaj tekst bi bio hvale vredan da nije jednog ali, koje na žalost dovodi u pitanje dobronamernost performansa o kome je ovde reč, a gospodin Pofuk je pretpostaviću izmanipulisan što ličnom simpatijom prema gospodinu Tasovcu što vraćanjem usluge gospodinu koji je predsednik Upravnog odboru Beogradske filharmonije a o čijem trošku su se gospodin Pofuk i korpulenta mu koleginica (udata Kuljiš) provodili po Beogradu. Elem, posle ovog provoda je u listu koji slavi jutro osvanuo tekst pun hvalospeva na račun predsednika Upravnog odbora Beogradske filharmonije koji je gle čuda savetnik za medije predsednika Srbije Borisa Tadića, visokopozicionirani kadar njegove Demokratske stranke a uz to vlasnik najveće marketinške agencije u Srbiji koja na sred Terazija okupira čitavu zgradu na 7-8 spratova (www.mccann.co.rs).