– Izlažem pet radova iz serije fotografija \"Neplodna tla\" koja se bavi kulturom sjećanja. Snimala sam memorijalne lokacije, one institucionirane i one koje to nikad neće biti – kaže Sandra Vitaljić, uz Anu Opalić selektorica za hrvatski dio velike izložbe fotografskih radova \"Posljedice: mijenjanje kulturnog pejsaža\" koja se 4. travnja otvara u Klovićevim dvorima. Na inicijativu Centra za suvremenu fotografiju Photon iz Ljubljane, a uz pomoć stručnih selektorskih timova, pripremljena je izložba koja \"istražuje ulogu fotografije u praćenju, dokumentiranju i tumačenju socijalnih, ekonomskih, kulturnih i političkih promjena koje su se na ovim područjima dogodile u posljednjih 20 godina\".
Putujuća priča
Renomirani fotografi iz svih zemalja bivše Jugoslavije uključeni su u projekt koji je ispao toliko opsežan da zauzima cijeli jedan kat Klovićevih dvora. Tu je 250 fotografija 40-ak fotografa.
Osim u Ljubljani \"Posljedice...\" su bile izložene i u Pordenoneu u Italiji, a nakon Zagreba, kreću dalje. I Ana Opalić izlaže seriju svojih fotografskih radova naziva \"Poslije\". Riječ je o mjestima koja su vrijeme rata bila stratištima. Iako, naoko, ništa ne upućuje da su to bila mjesta smrti, ipak snimke sadrže energiju ili atmosferu koja nije ugodna.
Crno-bijelo u koloru
Prosperitet sljubljen s propadanjem i siromaštvom vidimo, primjerice, kod Dejana Vekića, koji nije jedini nesmiljeni kritičar proteklog vremena. Boris Cvjetanović snimao je poznati štrajk u Labinu 1987. Crno-bijele fotografije štrajka objavljene su mu u Studentskom listu, pa zabranjene. Ipak, dvaput su izlagane u Zagrebu. A dva desetljeća poslije Cvjetanović dokumentira kako se način rudarskoga življenja sasvim promijenio. U koloru.