Zagrebačko kazalište mladih dvije godine zaredom ima najbolju predstavu sezone. Lani je to bio “Hinkemann”, ove godine “Črna mati zemla”, a uz to su osvojili i Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju predstavu za djecu i mlade. Sve to nakon što su mnogi tom kazalištu predviđali kreativni pad, nakon prelaska Dubravke Vrgoč u HNK Zagreb. O uspjesima i onom što dolazi za Večernji list govori Snježana Abramović Milković, ravnateljica ZKM-a.
Dvije najbolje predstave – za odrasle i za djecu. I trijumf drugu godinu zaredom. U čemu je tajna?
To je veliko priznanje i veliki uspjeh. Još se nije dogodilo da su u jednoj sezoni obje nagrade otišle u jedno kazalište, a nama je to uspjelo s predstavama “Sherlock Holmes” i “Črna mati zemla”. Predstavama za djecu i mlade pristupamo jednako ozbiljno kao i suvremenom repertoaru i ovaj uspjeh nije slučajan. Iza njega stoji promišljanje, koncept, disciplina i puno rada, naravno uz odličan glumački ansambl ZKM-a koji ima visoku radnu etiku i vrlo disciplinirano i s velikom motivacijom pristupa svakoj predstavi i s velikim strpljenjem sudjeluje u svakom kazališnom istraživačkom procesu. “Sherlock Holmes” prvi put živi na kazališnoj sceni u nas i mislim da su Ana Tonković i Krešo Dolenčić napravili odličnu predstavu koja u ZKM privlači cijele obitelji. “Črna mati zemla” praizvedba je romana Kristiana Novaka o kojoj se jako puno pisalo i za koju mogu reći da je poput “Hinkemanna” – antologijska predstava. Više sam nego zadovoljna: dvije godine zaredom laureati smo Hrvatskog glumišta, imamo visoku gledanost predstava i krećemo na prvo gostovanje u Izrael.
Mnogi koji su pročitali roman strahovali su od teatarske verzije “Črne matere zemle” tvrdeći da je to siže za film i TV seriju. Koji je bio ključan i argument Dore Ruždjak Podolski zbog kojeg ste prigrlili taj naslov?
Naprosto sam vjerovala autorskoj ekipi. Dora je bila jako inspirirana, motivirana i pripremljena, a mene je roman oduševio i duboko dirnuo. Bila sam svjesna komplicirane strukture romana i znala da odluka može biti “samoubojstvo” ili veliki uspjeh. No ne treba se kretati u “sigurnoj zoni” repertoarnog izbora, već treba biti hrabar u odabiru tema, kao i pružanju prilike redateljima koji još nisu radili u ZKM-u. Cijela prošla sezona bila nam je posvećena domaćim kreativnim snagama, imali smo dvije praizvedbe hrvatskih autora.
Čini li se i vama da je na Nagradi hrvatskog glumišta zakinut Tomislav Zajec koji je napravio ogroman i odličan posao dramatizacije tog romana, ali i Adrian Pezdirc koji briljira u glavnoj ulozi?
Voljela bih da su i Adrian i Tomislav dobili nagradu, ali isto tako sam bila svjesna da nećemo dobiti u svim kategorijama. To se nikad nije dogodilo. Adrian je vrstan glumac i sigurna sam da ga budući uspjesi čekaju, a Tomislav Zajec zaslužan je za uspješno transponiranje romana na scenu.
Kada ste preuzeli ZKM, s bivšom ravnateljicom Dubravkom Vrgoč u HNK Zagreb otišlo je nekoliko najjačih glumaca ZKM-a, a opet svi redatelji tvrde da ZKM i dalje ima najbolji glumački ansambl spreman na sve.
U međuvremenu je ansambl proširen s dosta novih glumaca, a nove izvođačke osobnosti donijele su i protok nove energije. U tom smo procesu pomladili ansambl, što je jako važno. Imamo nova imena, od Rakana Rushaidata i Nataše Dangubić do mladih snaga: Adriana Pezdirca, Dade Ćosića, Hrvojke Begović, Roberta Budaka i Anđele Ramljak, te stalne suradnike: Milicu Manojlović, Matea Videka i Miju Biondić. Glumački ansambl ZKM-a dugo ima visok rejting i svaki novi član toga je svjestan i disciplinirano radi.
2018. je godina u kojoj ZKM obilježava 70 godina svog postojanja. U proslavu krećete s “Titom Andronikom” kojeg režira Igor Vuk Torbica, što je veliki ispit nakon njegova superuspješnog “Hinkemanna”. Kakvog ćemo Shakespearea vidjeti?
Dobrog, brutalnog, onog koji oslikava vrijeme u kojem živimo. Vjerujem da će Igor koji je u naponu redateljske snage napraviti zanimljivu predstavu. Premijera nas očekuje 17. ožujka, a baš u ožujku obilježavamo sedamdesetu obljetnicu kazališta.
diplomirana biologinja ravnateljica kazališta?