Britanci se pripremaju za otvorenje izložbe Edvarda Muncha u British Museumu, no zvijezda tog kustoskog čitanja lika i djela norveškog ekspresionista neće biti znani “Krik”, već njegov autoportret sa zaručnicom Tullom Larsen. Ne bi tu bi bilo ništa neobično da sliku nisu obilježile dramatične životne okolnosti para naslikanog na djelu koje je za njihove “bračne” svađe prepolovljeno na pola, a na britanskoj izložbi bit će opet ujedinjeno u cjelinu.
Naime, te davne 1902., kada je Munch i naslikao sliku, u spavaćoj sobi zaručnika izbila je svađa koja će završiti pucnjem. Hitac je ispalila bijesna Tulla ranivši zaručnika u lijevu ruku, a on je, šokiran njezinim činom, napola prepilio sliku na kojoj, budimo iskreni, ni u trenutku njezina nastanka nisu izgledali kao da im u vezi cvjetaju ruže. Munch na njoj djeluje crven od bijesa, a ona kao oličenje ravnodušnosti. Kako god, vezu nikad nisu okrunili brakom, skupa su bili četiri godine, a o svađi koja je završila ranjavanjem Munch je zapisao da je do nje došlo jer je previše pio. Slika, pak, iako razdvojena na dva dijela, ostala je u vlasništvu slikarovih nasljednika, a sada će biti prvi put ponovno spojena.
“Općenito, Munch je imao komplicirane odnose sa ženama. Patološki ih se bojao, vezivanje ga je činilo anksioznim, a jedna od najmučnijih veza bila je upravo ta s Tullom, kćeri imućnog trgovca vinom koja je Muncha opsesivno slijedila diljem Europe”, kazala je Giulia Bartram, kustosica izložbe čiji naglasak i jest na Munchovu portretiranju žena koje uvijek prikazuje ekstremno, ili kao krhke, nevine žrtve ili kao smrtonosne vampirice, što je proizlazilo upravo iz njegovih seksualnih tjeskoba. Inače, u sklopu ove priče zgodan je i podatak da je rendgenska slika Munchove ruke s metkom zaglavljenim u kosti nastala kobne noći 1902., jedna od prvih rendgenskih snimki ikada učinjenih.
Fenomenalna reakcija