PREMIJERA

Pravi omjer realnog i irealnog za priču o hrvatskoj stvarnosti

Dolina ruža
Goran Jakus/Pixell
23.04.2010.
u 14:06

Ime nove Gavelline predstave, premijerno izvedene u četvrtak, na prvi pogled podsjeća ne neku, ne odveć inventivnu sapunicu, po mogućnosti meksičku.

Ime nove Gavelline predstave, premijerno izvedene u četvrtak, na prvi pogled podsjeća ne neku, ne odveć inventivnu sapunicu, po mogućnosti meksičku. No, ono je prvenstveno referenca na akutalnu hvatsku stvarnost, u kojoj zatvor u Remeticu svakim danom dobija sve uglednije "goste", ili kao to bi sam autor Ivan Vidić rekao: "nešto poput osvježivača za klozete koji prekriva i najgore mirise".

I kratak opis radnje drame mogao bi biti siže sapunice – ugledni poslovni čovjek, bankar, oženjen s troje djece, pripadajućom ljubavnicom i svim ostalim vanjskim pokazateljima životnog stila, počevši od automobila vrijednog 200 tisuća eura, puca u trenutku kada treba završiti posao svog života i razotkriva svu njegovu nestvarnost - od lažnim bilanci banke spremen za fuziju s moćnom stranom bankom, do intimnih detalja njegovog privatnog života.

Sven Medvešek tumači Petra, glavnog junaka drame. Nakon početnog čuđenja zašto je redetelj za nekog zadriglog bankara izabrao glumca čiji je fizički izgled miljama daleko od troje djece koja završavaju fakultete, dilemu razjašnjavaju prizori predstave u kojoj Medvešek mora dokazati svoju fizičku, ali i glumačku spremu, što mu posebno polazi za rukom u završnici predstave, na mukotrpnom i zapravo nemogućem putu do mitske Doline ruža. Pri tome ga ponajbolje pratio Enes Vejzović u ulozi njegova pisara, te Anja Šovagović Despot, kao njegova žena i Barbara Nola kao njegova, također ostavljena, ljubavnica. U manoj epizodi dojmljiva je i Ana Kvrgić u ulozi novinarke, jer ovo je i tekst koji djelom progovara i o novinarstvu, ali i svima onima koji mu tako (o)lako predaju svoju intimu.

I baš kao što svi junaci drame tragaju za krivotvorinama (blagom kojeg je Petra sakrio) Dolenčić je tragao i pronašao idealan omjer realnog i irealnog za ispričati ovu priču. Pri tome je najbolju podršku dobio od kostima, koje je kreirala Ana Savić Gecan, i glazbe korištene u predstavi – Brahms i "One Piece Puzzle".

Ukratko svi koje zanima teatar koji se bavi - i otkriva - stvaran svijet u kojem živimo ne smiju zaobići "Dolinu ruža", čiji se autor Ivan Vidić iznova potvrdio kao najzanimljiviji dramski autor svoje generacije.

Ključne riječi

Komentara 1

AV
avioncic
11:40 30.04.2010.

Zanima li teatar i stvarni svijet i autoricu ovog teksta? Vecernji zar se tako pise!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije