Nakon spektakularnog otvaranja s internacionalnom solističkom postavom uz operni orkestar riječkog HNK Ivana pl. Zajca, drugi koncert nove sezone ciklusa “Lisinski arioso” ove subote 3. prosinca prvi put pred hrvatsku publiku dovodi novu letonsku divu: sopranistica Marina Rebeka, rođena 1980. godine, u Zagreb dolazi na kraju do sada najblistavije godine u svojoj pjevačkoj karijeri.
Zagrebačka publika imat će tako povlasticu čuti pjevačicu koja je u prvoj polovici studenog u Metropolitanu pjevala ulogu Mathilde u Rossinijevu “Guillaumeu Tellu”, a potom u Bečkoj državnoj operi glavnu ulogu u Verdijevoj “Traviati”. Nakon Lisinskog Marina Rebeka će se još jednom vratiti u Beč da bi uspješnu godinu zaključila koncertnim debijem u Musikvereinu, kao solistica u Rossinijevu oratoriju “Stabat Mater”, uz Bečke simfoničare.
Pripreme u četiri dana
- Ova je godina za mene uistinu bila pravi “tour de force”: u osam mjeseci devet različitih uloga, od kojih su pet bile debiji, među kojima je bila i Massenetova Thaïs, koju sam naučila za četiri dana nakon iznenadnog poziva da nastupim na Salzburškom festivalu uz Placida Dominga. Učeći nove uloge, okušavajući se u novim stilovima i nalazeći nove boje u svom glasu i interpretacijama, rastem kao umjetnica. Ali, ne može svaka godina biti tako luda kao ova. Bio je to velik izazov - napisala nam je Marina Rebeka u razgovoru vođenom putem elektroničke pošte. Njezini ovogodišnji angažmani obuhvatili su vrlo širok raspon stilova, od Händela do Puccinija. Međutim, jedan ovogodišnji debi imao je za ovu pjevačicu posebno značenje: “Norma” u siječnju 2016. u tršćanskom Teatru Verdi.
– Imala sam trinaest godina kada me je djed prvi put poveo u kazalište. Nisam uopće znala što je to opera, a on je rekao: “Hajdemo vidjeti hoće li ti se svidjeti.” Bila je to Bellinijeva “Norma”. Moj je doživljaj bio tako snažan da sam se u nju zaljubila od prve note, a već u prvoj pauzi djedu sam rekla: “Ja ću OVO pjevati.” Put je bio dug, ali 23 godine poslije napokon sam se s velikim uzbuđenjem, ljubavlju i strašću okušala i u predivnoj ulozi Norme. Normina slavna arija “Casta diva” nije na službenom programu zagrebačkog koncerta, ali sasvim sigurno je na popisu predviđenih dodataka. Prije toga, uz Simfonijski orkestar HRT-a pod ravnanjem Michaela Balkea Marina Rebeka otpjevat će niz arija iz Gounodovih opera “Faust” i “Romeo i Julija”, iz Leoncavallova remek-djela “Pagliacci” te Verdijevih junakinja iz “Sicilijanskih večernji”, “Trubadura” i “Traviate”. Pitali smo umjetnicu koje su joj u impresivnom nizu uloga intimno najdraže.
– Ima ih nekoliko koje su mi osobito prirasle srcu, ali također uživam u traženju vlastitog puta u uloge koje su vrlo različite od moje osobnosti. To je kao da isprobavate neobičnu odjeću kakvu inače ne nosite. Među najdražima su mi Violetta u Verdijevoj “Traviati”, Guonodova Julija iz “Romea i Julije”, Massenetove Manon i Thaïs, Tatjana u “Jevgeniju Onjeginu” Čajkovskog i Puccinijeva Mimi – rekla je.
Za razliku od gostovanja velikih zvijezda na zalasku, ciklus Lisinski arioso u Zagreb dovodi pjevače koji su na vrhuncu mogućnosti i slave ili se prema njemu nezadrživo uspinju. Takva je i Marina Rebeka, kojoj će ovo biti prvi posjet Hrvatskoj, o kojoj je, kaže, do sada samo slušala od svojih prijatelja očaranih prirodnim ljepotama i izvrsnom hranom.
U svakom slučaju, velika pjevačica pozornice ne dijeli na važne i manje važne.
– Sretna sam kada mogu donijeti glazbu i njene emocije u živote ljudi bez obzira na to gdje žive. Vjerujem da svi imamo iste emocije, a glazba je umjetnost koja nalazi svoj put do ljudskih srca mimo svih državnih i zemljopisnih granica. Zato je i moj dolazak u Hrvatsku ovisio samo o mom gusto ispunjenom kalendaru i vrlo sam sretna što smo pronašli ovaj termin između mojih nastupa u Beču – zaključila je atraktivna mlada umjetnica čiji nastup obećava glazbeni i umjetnički doživljaj najvišeg reda.