Odcjepljenje od brata Chrisa bio je dobar potez za Paula Weitza. Duo
koji nam je donio "Američku pitu", ali i ponudio slabašnu adaptaciju
romana Nicka Hornbya "Sve zbog jednog dječaka", nudio je laganu i brzo
potrošnu zabavu, dok je Paul u svojem prvom samostalnom
scenarističko-redateljskom uratku ipak napravio kvalitativni korak
unaprijed.
No, ako je već ostavio brata iza sebe, to ne znači da je Weitz
zaboravio na obiteljske vrijednosti. Naime, iako je u prvom planu filma
"U dobrom društvu" sukob srednjovječnog iskusnog prodavača oglasa Dana
(D. Quaid) i njegovog novog upola mlađeg neiskusnog šefa Cartera (T.
Grace), upravo odlično prikazani obiteljski odnosi najveća su njegova
odlika.
Način na koji se Dan odnosi prema svojim kćerima i prihvaća vijest da
će u 52. godini opet postati tata neodoljivo su uvjerljivi, kao i
kratka, ali gorka svađa sa 18-godišnjom kćeri (odlična S. Johansson)
koja se zaljubljuje u Cartera.
Kombinirajući takve obiteljske trenutke s glavnom pričom u kojoj
ismijava suvremeni korporacijski sustav, Weitz kroz materijal ide s
nevjerojatnom stilskom, ali ne i sadržajnom, lakoćom. Doduše, navijanje
za "dobru staru Ameriku" ponekad je pretjerano, pa i zafrkancije na tu
temu, uz ključni Danov monolog, predstavljaju najslabije točke filma.
Ali to su samo trenuci slabosti kroz koje je lagano proći uz toliko
zabavno-toplih obiteljskih skica. (J. J.)
U dobrom društvu
Good Company, humoristična drama, 118 min., SAD, 2004.; Universal/Discovery; R: P. Weitz; G: D. Quaid, T. Grace