U svojoj povijesti aukcijska kuća Christie’s bilježi prodajne rekorde poput onog iz 2009. kada je umjetničke kolekcije Yvesa Saint-Laurenta i Pierrea Bergéa “udomila” za 484 milijuna dolara.
Vodili su i ovogodišnju aukciju prodaje zbirke Peggy i Davida Rockefellera koja je zaradila 835 milijuna dolara, a lani su pak oborili rekord najskuplje ikada prodane pojedinačne slike – Da Vincijeva “Spasitelja svijeta” koji je na newyorškoj dražbi postigao vrtoglavih 450 milijuna dolara.
Samouki vizionar
Ljestvica je postavljena visoko pa ne čudi da im je pripala čast da u studenome vode aukciju zbirke milijardera Barneya A. Ebswortha, jednog od 200 najvećih kolekcionara svijeta koji je u 83. godini preminuo u travnju ove godine.
U pitanju je najveća zbirka američkih modernista, od oko 85 umjetnina. Naslovljena je “An American Place: The Barney A. Ebsworth Collection”, po imenu koje nosi i Ebsworthova vila u Seattleu dizajnirana u kolaboraciji s arhitektom Jimom Olsonom kako bi u svakom segmentu osim kao dom služila i kao galerija, a procijenjena je na 300 milijuna dolara.
Glavni njezin dragulj je slika “Chop Suey”, ulje na platnu iz 1929., procijenjeno na 70 milijuna dolara i jedno od najvažnijih djela ostalih iza slavnog američkog realista Edwarda Hoppera. Po izdašnosti procijenjene svote slijede slika ekspresionista Willema de Kooninga “Woman as landscape” iz 1955. procijenjena na 60 milijuna dolara i “Composition with Red Strokes” slavnog Jacksona Pollocka iz 1950. čija je početna cijena 50 milijuna dolara.
U kolekciji su i djela Joan Mitchell, Franza Klinea, Georgije O’Keeffe... a prije prodaje kolekcija ide na svjetsku izložbenu turneju koja starta u Parizu za trajanja pariškog Biennalea koje sutra otvara svoja vrata. Slijede New York, Hong Kong, London, San Francisco i Los Angeles.
Oko i nos za izvrsnost
Koliko i njegova zbirka, zanimljiv je bio i sam Ebswort. Vizionar budućnosti luksuznih putovanja bogatstvo je ostvario prvi organiziravši putovanja oko svijeta kruzerima. U umjetnost se zaljubio za vojnog službovanja u Parizu u Drugom svjetskom ratu posjetivši Louvre. Naivno je počeo kao kolekcionar starih nizozemskih majstora iz 17.st., no 1971. za posjeta Rotterdamu, shvativši da na tom tržištu ne može konkurirati lukavo mijenja smjer prema američkom modernizmu od 1920. do 1960. Iako na području umjetnosti samouk, pod geslom “samo najbolje” doista je uspio.
>> Pogledajte video - Sajam u Sesvetama - Zovu ga drugim Hrelićem