Osnivanje gradskog ureda za turizam, ubrzanje projekta turističke signalizacije, izrada tzv. zagrebačkog vouchera, razrada ideje o posebnom režimu parkiranja za turiste i slični problemi samo su dio rasprave hotelijera, ugostitelja, predstavnika Turističke zajednice i ostalih djelatnika povezanih uz turizam na sjednici Vijeća hotelijera Hrvatske gospodarske komore - Komore Zagreb. Sjednica je održana u povodu još jednog predstavljanja Provedbenog razvojno-marketinškog plana turizma Zagreba 2002.-2010. godine, a Vijeće je planu i ovaj put dalo podršku.
Naručitelj tog plana u lipnju 2001. godine bila je TZ Zagreba, a prva prezentacija plana tvrtke Horwath Consulting bila je u siječnju ove godine. Ipak, iako je većina turističkih stručnjaka složna oko plana, nedostaje prihvaćanje tog dokumenta u Gradskoj skupštini, što bi omogućilo konkretnu realizaciju.
Cilj plana jest udvostručenje broja posjetitelja do 2010. godine povećanjem turističke konkurentnosti Zagreba, povećanje udjela turističke potrošnje u bruto društvenom proizvodu grada, a formiranjem baze podaka o zauzetosti soba i njihovoj prosječnoj cijeni hotelijeri bi dobili mjerilo uspješnosti.
- Osim novca, koji je prijeko potreban za projekt, važni su i dobra volja, motiv i organizacija. Bez toga se ne može želimo li turizam kao polugu vlastita razvoja - poručila je okupljenima na sjednici Sanja Čizmar iz Horwath Consultinga.
Planom su predviđena ulaganja oko 1,7 milijardi eura, a podijeljena su između javnog i privatnog sektora. Tako se, među ostalim, predviđa gradnja kongresnog centra, javne garaže, preuređenje Autobusnog kolodvora i Zračne luke, a grad bi bio podijeljen na tematske zone. Tako bi, primjerice, Šestine bile uređene u prigorskome štihu, a Dubrava kao mali Balkan.
Ružica ILAK