Slavni talijanski skladatelj Ennio Morricone nastupio je u subotu navečer u Areni Zagreb sa Zagrebačkom filharmonijom, velikim zborom i svojom stalnom suradnicom, sopranisticom Suannom Rigacci koja već podosta godina daje "glas" Morriconeovim filmskim temama.
Pred oko 4000 obožavatelja Morricone je u dva dijela programa dirigirao velikim orkestrom i predstavio neke od nezaboravnih glazbenih tema iz podjednako nezaboravnih filmova. Fascinantna je energija skladatelja - kako je netko napisao, "originalnog čovjeka u crnom" - koji s 86 godina života
dolazi na pozornicu s dirigentskom palicom poput Clinta Eastwooda s revolverima prije pedeset godina u prvom zajedničkom filmu Za šaku dolara iz 1964.
Moćan i zvuk velikog orkestra bio je primjereno "platno" za široke, romantičarske Morriconeove teme, kao da će konjica utrčati u Arenu. Od Nedodirljivih i Bilo jednom u Americi, preko Bilo jednom na Zapadu i Za šaku dinamita, od americane do italiane H2S i Klan sa Sicilije pa legendarne teme The Ectasy of Gold iz filma Dobar, loš, zao, u Areni Zagreb pokazalo se da Morriconeova glazba funkcionira samostalno, za što i sam veli da mu je oduvijek bila glavna namjera.
Čak i bez filmske slike, kao dokaz vrhunskog skladateljskog talenta koji je Morricone pokazao u proteklih 50 godina.
Recentna turneja "Mojih 50 godina u glazbi" s kojom gostuje u 20 europskih gradova nije samo rekapitulacija Morriconeova rada, već i naših 50 godina u glazbi, svega onoga što je kao skladatelj, skupa s redateljima s kojima je suradjivao, Morricone stvorio kao nezaobilaznu i važnu zaostavštinu, sliku i zvuk suvremene kulture.
Pljesak publike u Areni Zagreb pokazao je koliko je i kod nas "ugrađena" Morriconeova slika, bolje reći zvuk svijeta koji nas okružuje. Od bliske Italije do daleke Amerike i onoga što je "bilo jednom na Zapadu" a potom osvojilo cijeli svijet.
Bilo je velicanstveno,ali ako je istina da je bilo 4.000 ljudi onda smo zbiljan dostigli dno drustva.Posebno je ljepo bilo viditi roditelje sa malom djecom.