Klovićevi dvori

Nakon tri desetljeća Becić opet u Zagrebu

Foto: Klovićevi dvori
1/3
10.09.2018.
u 11:08

Klovićevi dvori izložbenu jesen otvaraju retrospektivama Arbanas, Reisera i Becića. Bit će izložena i nikad viđena Becićeva djela, a izbor od 200 djela Nikole Reisera vidjet ćemo u povodu stote godišnjice njegova rođenja.

Izložbenu jesen Galerija Klovićevi dvori obilježit će trima velikim retrospektivama. Sezonu 4. listopada otvara retrospektiva grafičarke Nevenke Arbanas.

Autorski tim koji čine akademik Tonko Maroević, akademik Luko Paljetak, Nevenka Arbanas i Koraljka Jurčec Kos pripremio je izbor od oko 350 radova, a zasnovan je na grafikama velikih formata. Hvalevrijedan niz nastavlja se već 8. studenoga otvorenjem retrospektive Nikole Reisera u povodu stote godišnjice njegova rođenja.

Iako generacijski pripada skupini hrvatskih umjetnika stasalih početkom pedesetih godina prošlog stoljeća koja je pribjegla novom vidu umjetnosti zakoračivši u apstrakciju, Reiser je njegovao autentičan likovni izraz. Bit će obuhvaćene sve faze njegova rada, oko 200 umjetnina, slika, crteža, grafičkih mapa.

Posebna je poslastica, posebice zato što tako nešto u Zagrebu nismo imali priliku vidjeti posljednjih 30 godina, prije koliko je bila upriličena njegova posljednja retrospektiva, izložbena retrospektiva Vladimira Becića. Autori su izložbe prof. dr. sc. Zvonko Maković i kustosica Iva Sudec Andreis, a otvorenje je 6. prosinca.

Odabrana su djela iz nacionalnih, inozemnih javnih i privatnih zbirki koja će predstaviti cjelovito Becićevo slikarstvo. K tome, u posljednjih se desetak godina pojavio niz njegovih nikad pokazanih remek-djela koja u bitnoj mjeri, uz novu interpretaciju, mijenjaju predodžbu o njegovu radu, ali i hrvatskoj modernoj umjetnosti prve polovice prošloga stoljeća što događaju dodaje posebno senzacionalnu notu.

Uz Miroslava Kraljevića, Josipa Račića i Oskara Hermana, Becić čini skupinu koja je udarila temelje moderne hrvatske umjetnosti. U Prvome svjetskom ratu Becić je kao ratni reporter boravio na bojišnicama u Srbiji i na jugu Balkana izvještavajući o ratnim zbivanjima francuske ilustrirane magazine (L’Illustration). Tako se tim aspektom njegova djelovanja dobiva potpuno nova slika o Beciću koji će poslije postati cijenjeni profesor, akademik i građanski slikar. Ovom izložbom Becića se želi interpretirati na nov način.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije